Sammal

 Tenhle rozpínací svetřík je takovej ten klasickej "kostlivec ve skříni" aneb dlouhodobé UFO (unfinished object), jak se v pletařském světě říká. Začala jsem ho v létě 2022 a to konkrétně 11. července (!) potom co jsem tuhle krásnou nebarvenou Tukuwool přízi vypárala z téměř hotovýho šátku Nupullaan. Takže divočina. Nechci tady do pletení tahat nějaký spirituální výlevy, ale občas mám pocit že tyhle příze koupený na určitý projekt, který se potom nevydaří - trápí mě, naštve mě, dám do toho všechny tyhle negativní "energie" - a pak to vypářu, už mají potom takovou nějakou ...nedobrou auru. (ne, nezešílela jsem, to je jenom takový opakující se fenomén) Když něco vypářu, snažím se co nejdřív najít pro přizi nový projekt. Často je to výběr na základě materiálu, takže ve výsledku třeba i něco co bych normálně nepletla, no a pak se to dost často začne zase kazit. 


Se svetrem Sammal od Joji Locatelli to začalo všechno krásně. Nahození šlo hezky od ruky, hned na začátek jsem upletla pomalu půlku sedla. Žádny chyby, všechno frčí. No a pak jsem nahodila něco dalšího, Sammal šel do šuplíku a vrátila jsem se k němu až po půl roce v úplně jiným rozpoložení. Oddělila jsem rukávy a už se to vezlo. Vcelku primitivní "sand stitch" kterým se plete většina svetru jsem nenapravitelně kazila, pokoušela se opravit, pak už snad radši ani ne protože to vypadalo hůř než předtím. Každý pletení jsem začínala tím, že jsem opravovala cop na okraji, protože jsem to den předem pokazila. Co vám budu povídat... kdybych už nebyla tak daleko a neměla koupený ty ÚŽASNÝ ručně vyráběný knoflíky z Kaltenbergu... asi bych ho zase vypárala. Nakonec se mi ale přeci jen víc líbil, než nelíbil a vzhledem k tomu že na dokonalost moc nedám a doslova všechny moje pleteniny jsou plný nějakých prdi-chyb, tak jsem to dotáhla do konce.

Takže nakonec všechno dobře dopadlo. Svetr je o dost delší, než co normálně nosím, ale bylo mi líto nevyužít všechny knoflíčky. Taky jsem chtěla použít co nejvíc příze a vyšlo to perfektně, zbyl mi jenom kousek posledního klubíčka. Tukuwool Fingering už jsem používala několikrát a vždycky jsem z týhle příze nadšená. Při pletení je taková spláclá, hrubá a celkově ta pletenina nevypadá nic moc, ale když se to vypere ? Všechno se uhladí, očka se vyrovnají a svetr úžasně hřeje a (mě) někouše. Navíc tenhle návod byl napsaný přímo pro Tukuwool Fingering, takže sázka na jistotu, že to bude vypadat pěkně.


Původně jsem měla už někdy od února v plánu nafotit svetr v triku s potiskem Gondorskýho stromu, který jsem si s nadšením koupila ve slevách na EMP. Pak jsem ale měla takovou menší krizi co se oblíkání týká a rozhodla se, že to nebudu lámat přes koleno a svetr sladím tak jak mi to osobně nejvíc sedí - s černou. (aby bylo jasno, triko s Gondorským stromem je absolutně úžasný, ale je tmavě modrý což je super do práce, ale na fotkách si v tom připadám tak jako...nic moc) Krize s oblečením se týkala hlavně pletenin. Definitivně jsem se rozhodla, že už žádný ujetý nákupy barev a stejně tak všechny příliš barevný svetry poletí do Prahy k mámě. Mám tu ještě spoustu klubíček v syslírně, ale pokud budu někdy náhodou nakupovat tak už jenom tmavý a nebo neutrální barvy. Nutně potřebuju černý svetry a šál. Nechápu proč mi tohle v šatníku chybí a místo toho tam mám nějaký šílený barevnosti co nosím jednou za rok.

Nicméně přírodní nebarvená vlna se hodí ke všemu a já jí mám hrozně ráda. V plánu je ještě jeden rozpínací svetr ve skoro stejný barvě, tentokrát ale rozhodně kratší, do pasu. 


Fotky jsme tentokrát nafotili na hřbitově u hrobky kde odpočívá malíř Franz von Lenbach. Rodák z Bavorska, který bydlel v úžasný vile v centru Mnichova ze který je teď galerie plná nádherných obrazů. Za mě absolutně nějoblíbenější je patro věnovaný hnutí Der Blaue Reiter a hlavně obrazy od dalšího umělce který působil v Mnichově - můj oblíbený Franz von Stuck. (ten má mimochodem taky překrásnou hrobku). Tak a dost o malířích a jejich hrobech, tohle je pletací blog.

Tímto je další projekt z plánu make-nine na rok 2023 hotový a jde se nahodit něco novýho ! Momentálně mám na jehlicích rozpletený KAL s Vlněnými sestrami, nevím kdy je konec, ale měla bych s tím asi pohnout. Výjimečně jsem si nevybrala svetr, ale jenom šál...nebo takovou jako... tubu...pončo... já ani nevím co to je - posuďte sami - Batad od Westknits ♥ A další nahození bude jednoduchý, huňáč Lento !



Komentáře

  1. Nádherný svetřík, který ti ohromně sluší. V kombinaci s outfitem opravdu čaroděj ný. Ani není třeba Gondorského stromu. :) Mám to letos podobně. Udolat klubka ze syslírny a poté nakupovat jen své barvy co budu nosit, žádné impulzivní nákupy divokostí a hlavně spoustu černé. Zkratka UFO v pletařském slovníku mě pobavila. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju ♥ joo UFO je nejlepší pletařský výraz :D

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky