Harvest

 Věřte tomu, nebo ne, ale dokončila jsem pátý projekt z plánovaného make nine na tenhle rok ! Pátý ! To je víc než polovina ! Čumim.


Jak už jsem psala, tenhle projekt vznikal tak jako od konce. Nejdřív byla vlna SPOLU od slovenské značky Mokoša, kterou jsem prostě musela objednávat od Vlněných Sester hned jak se tam objevila. Vzala jsem pro jistotu čtyři klubka a doufala ve svetr...asi? Vlna má tloušťku sport a nějak nebylo až tak jednoduchý najít něco co by se mi líbilo a zároveň bych věděla, že to v takový světlý barvě unosím (a hned nezaprasím). Nakonec jsem vybrala cardigan ''Harvest'' od Ela Torrente. Návrhářka od které jsem pletla už kdysi takovou super vestu a možná ještě něco. Bohužel přestala být aktivní jak na instagramu, tak na Ravelry. Nevím proč, nikde jsem nic nenašla.

Tenhle návod mě samozřejmě zaujal hlavně díky zajímavýmu sedlu a celkově se mi líbí jak sedí. Návod byl očividně původně součástí nějakýho společnýho pletení, ale to už je dávno. Podle počtu projektů to asi nebyla zrovna hitovka, ale co. (musím říct, že 16 projektů mě docela znervózňovalo, tohle většinou bývají nějaký výpečky) Naštěstí se moje obavy nesplnily a návod byl v pohodě. Srozumitelně napsaný, nepárala jsem snad ani jednou. Akorát na špičky a křížení těch copánkových ozdob jsem použila normálně malou jehlici na pletení copů, dopořučovanou techniku bez pomocný jehlice jsem nějak nepochopila.

Na začátku jsem měla trochu problém se vzorečkem. Nějak mi to moc nevycházelo, nakonec jsem to riskla s kombinací jehlic 3.00 , 3.25 a 3.50. V polovině pletení jsem si 3.25 rozsedla. Tak jsem pokračovala 3.50 a šlo to. Rozdíl nevidím. Co ale vidím je, že by to klidně mohla být mnohem silnější příze, nebo kombinace s mohérem. Pletenina je trochu nesouměrná a oka jsou dost děravý. No, nenadělám nic ! Nevadí mi to až natolik abych to pletla znova a upřímně kdo to bude zkoumat? Můj monitor v prázdným kanclu se rozhodně neurazí.


Spotřeba příze byla docela nepřesná. Asi tím jak to byl původně ten mystery KAL? Zbylo mi jedno a půl klubka ! Tak aspoň mám nějaký zbytky na plánovaný Marled Magic od Stephena.

Knoflíky jsem jako již tradičně nakoupila na Kaltenbergu. Absolutně jsem zapomněla jestli jsou z kosti, nebo z rohu - jedno z toho. (už jsem byla zase nějaká unavená když jsem je kupovala ha ha) Počet jsem koupila tak jako napůl od oka - osm kusů - a pak byla ve stresu až do konce jestli to vyjde. Vyšlo !


Přes počáteční nepřesnosti se vzorečkem mi svetr sedí výborně. Je pěkně do pasu, široký lem hezky tvaruje postavu, zapnutý se nikde nešklebí. A barva? Jo, byla jsem trochu nervózní jestli mi bude sedět. Hlavně potom co jsem teď dělala vítr v šatníku a rozhodla se, že už nebudu kupovat a nosit víc než černou, šedou a sem tam nějakou barvičku. Obavy byly zbytečný. V kombinaci s černou a hnědými doplňky bude perfektní !


Svetřík se jmenuje "Harvest" - "Sklizeň" a já jsem ho dopletla zrovna na čas v době Oktoberfestu a všech podzimních taškařic. Tak jsem ho vytáhla na výlet do kláštěra Andechs, někdo možná zná pivo Andechs - tak to je přesně odtud. Je to takovej pidi výlet, spíš víc akční oběd. Cesta přes pole, pak pár schodů do klášterní hospody (obr gigantický bavorský hospody) a tam nějaký to pivo, limo a prasárna k obědu. My už jsme tam byli podruhý, takže tentokrát to bylo fakt jen ten oběd a trocha pletení při čekání na jídlo. Andechs má vážně krásný barokní (asi) kostel a přístup do věže za jedno euro. Z věže není až zas takovej výhled - jsou tam jenom pidi okýnka, ale ten výstup po nejmenších schůdcích fakt stojí za to ! Po cestě zpátky jsme se ještě stavili u silnice pro dýně. Samoobsluha, žádný prodejce. Spousta dýní, ceny a kasička kam člověk hodí peníze. V Bavorsku je sice docela nuda, ale tohle je prostě úžasný. 

 




 


Komentáře

Oblíbené příspěvky