Lento

 Další z plánovaných devíti projektů na tenhle rok je na světě ! Tentokrát to bylo takový super odpočinkový pletení - svetr "Lento" od návrhářky Jonna Hietala.


Tenhle svetřík mě zaujal hned jak jsem ho poprvý viděla na stránkách 11. čísla časopisu Laine. (jediný číslo, který vlastním protože se mi hrozně líbila ta skleníková estetika) Svetr je vlastně vcelku obyčerný, ale nějakým způsobem mě oslovil a od tý doby byl v plánu. Postupně jsem na něj nějak náhodně sbírala materiál. Oranžovou základní přízi Fraya "Mindful" jsem impulzivně nakoupila v obchodě s látkama, kam jsem vyrazila když poprvé otevřeli obchody po lockdownu a já byla jak utržená ze řetězu. Ani nevím co jsem z toho tenkrát chtěla uplést ? Zapomněla jsem to, nevím. Pak jsem narazila na tenhle návod a přišlo mi, že tahle liščí barva by na něj byla uplně perfektní ! Chlupatou přízi "Silky Kid" od Kremke jsem koupila v pidi klubíčkovým obchodě na náměstí v Dachau. (ten obchod je vážně rozkošnej a paní tam má jak takový ty normálka německý příze, tak třeba i Das Mondschaf a podobně... to jen tak kdyby někdo potřeboval trochu zlepšit náladu po návštěvě památníku v Dachau, kterej mě třeba docela zničil a lituju, že jsem si tenkrát nešla koupit aspoň 10 klubek na uklidnění) 


A tak se stalo, že jsem nasbírala klubíčka na Lento, žádný extra luxusní příze to nejsou, ale barva je absolutně úžasná. Vidím v tom lišky, podzim, Halloweenský dýně a podobně ! Já vím, že je začátek července, ale já mám Halloween pořád. To už víme.


Lento se plete na šestkách jehlicích, takže to neskutečně roste a je to takovej pohodičkovej projekt na cesty, nebo na večer když už vám přestává fungovat mozek. Oddechovka, příjemný na dotek, takovej mazlík. Já ho pletla hlavně po cestě do Lipsa na festival Wave Gothic Treffen, takže v něm bude napořád tahle úžasná párty vzpomínka. Tahle událost mě taky inspirovala k perfektní kombinaci oranžová + černobílý Beetlejuicový proužky ! Hned jsem věděla, že až budeme fotit, tak si musím na sebe vzít tuhle sukni ♥ Ještě k tomu mám na podzim i sako s jedovatě zeleným nápisem "Beetlejuice" na zádech, bude to absolutní dokonalost, už potřebuju jenom na hlavě ten jeho rozcuch !



Návod bych určitě doporučila začátečníkům. Nevzpomínám si na jediný zádrhel, všechno jde snadno, srozumitelně napsaný a hlavně jenom asi jedna nebo dvě stránky textu. Totální pohodička ! 


Pletla jsem pro sebe velikost 3 a tělo trochu zkrátila jako vždycky. Jestli se jednou vrátí do módy bokovky tak nevím co s těma holýma zádama budu dělat ! (to je samozřejmě humor, bokový kalhoty už prosím na mé staré tělo NE). Nepracovala jsem na svetru nějak intenzivně, začala jsem mezitím ještě další projekt, ale věřím že pokud by se mu někdo věnoval na sto procent mohla by to být záležitost tak na týden, možná i klidně na víkend. 


Samozřejmě ho teď moc neunosím, ale to neva. Počká na mě do podzimu v šuplíku. Letní pletení mě osobně moc neláká, pletený halenky nebo tílka mě moc nebaví plést a ani se mi to na sobě nelíbí. A tak klasicky pletu huňatý, zimní svetry v biknách na sluníčku v třiceti stupních. Známe to. 


Nicméně jeden lehčí, vyletněný projekt v mojí "devítce" na tenhle rok byl a ten jdu právě teď ukončit. Takže už velmi brzo bude hned další pleteninový článek o projektu "Pure Mesh Pullover" ♥



Komentáře

Oblíbené příspěvky