Marinna

 Tak jsem si říkala, že zatímco pletu nějaké novinky, mohla bych napsat semtam článek o něčem co jsem dokončila před vznikem blogu. Jedním z takových projektů je šál Marinna od australské návrhářky Ambah O'Brien . K jejím designům se vracím už potřetí ! Mám ráda její styl, který je vcelku jednoduchý, nijak extravagntní, ale zábavný na pletení, zároveň jsou její šátky super projekty na cesty nebo takzvané "mindless knitting". V mém šatníku už od Ambah mám šátky "Cardinia Wrap" a "Lilli Pilli" které moc ráda nosím. A tak když jsem se rozhodla, že bych letos mohla mojí mámě k Vánocům něco uplést, designy od Ambah O'Brien byli mezi horkými kandidáty.

Ale to začínám zase od konce ! Protože hlavním prvkem při výběru dárku pro mojí mámu není design, ale barva. Poslední dobou moje máma hodně ujíždí na tyrkysové a hippie kytičkách, ale já vím že když se jí zeptám co za barvu má nejradši, odpověď je vždycky vínová. Vzhledem k tomu, že to bylo slavnostní pletení, nechtěla jsem objednat jen tak ledajaká klubíčka a začala pokukovat po indie barvířkách. No a protože jedno z takových mých předsevzetí poslední doby je podporovat Českou pletací komunitu, volba padla na úžasné vlnky od EmiteriYarns. Tam jsem narazila na nádherný odstín vínové "Claret" a jako kontrastní barvu jsem zvolila krásnou "Kaolin Rose"... a protože při nakupování dárků si vždycky do košíku musím hodit i něco pro sebe, přistálo mi v objednávce ještě navíc klubíčko "Dusty Lilac" které si svým jménem úplně říká o nějakou kombinaci s angreštově zelenou a černou pro doplnění kompletního Yennefer projektu. (pro ty co se teď totálně ztratili - čarodějka Yennefer z knih o Zaklínači používá parfém vůně šeříku a angreštu a vždycky chodí oblečená výhradně v bílo-černé kombinaci barev).


Teď ale zase zpátky do našeho světa ! Barvy jsou vybraný a teď co z toho? Moje máma nosí šátky hlavně do práce, kde celý den pobíhá mezi regály s galanterií a s oblibou si moje drahocené pleteniny váže kolem pasu. (neptejte se mě, nevím proč) Takže ideální tvar byl rozhodně trojúhelník, nebo půlkruh a normální velikost, žádný nenositelný obr. Něco zajímavého, ale ne moc extravagantního, něco kde se budou barvy prolínat, něco u čeho se nezblázním a stihnu to uplést za míň než měsíc. A tak jsem se rozhodla pro Marinnu !

Musím říct, že při výběru jsem si vůbec nevšimhla krajkových kytiček v první části. Ty nejsou až zas tak "mindless" na pletení, takže u téhle části se koukání na seriály a podcasty rozhodně nekonalo. Potom co jsem se několikrát vracela a párala, jsem usoudila že je na čase vypnout telku, zapnout soustředění a věnovat návodu veškou mojí roztěkanou pozornost. Ale tak aspoň to nebyla nuda ! Po téhle části přišla na řadu druhá polovina a moje oblíbené proužky, no a to už byla brnkačka. Šál byl hotový za plus mínus dva týdny a většina ho vznikla u Netflixu a Dračího doupěte na Skypu. Jak už to teď tak posledních několik měsíců chodí...

Upřímně, pletení závěrečné krajky se mi úplně vypařilo z hlavy, takže předpokládám že tahle část vážně vypadá mnohem složitěji, než jaká ve skutečnosti je. 

Celkově jsem si pletení užila, barvy jsou krásné, po vyprání se nezměnily ani se nezapustily do sebe. Šál má perfektní "tak akorát" velikost a přemýšlím, že až se mi do rukou zase dostanou nějaké kontrastní vlnky bez předem určeného projetku, tenhle šál bych si ráda upletla i pro sebe.

Fotky mám tentokrát bohužel jenom takový nicmoc balkónový, protože jsem šál musela hned po dokončení co nejdřív nafotit, zabalit do papíru a odeslat, aby dorazil na čas před Vánoci. Za normálních okolností bych přidala nějakou nošenou na majitelce, ale bohužel jsme se s mámou neviděly od září a ještě se asi dlouho neuvidíme, dokud nepomine morová rána. Nicméně až tomu tak jednou - za dvacet let bude - určitě foto zpětně v nějakém článku dodám. (ovšem jestli to šál do té doby přežije, znáte to jak je to s pletenými dárky..."jee já nevěděla, že to nesmí do pračky!" / "ono se mi to nějak scvrklo, co s tím mám dělat??"

Návod na šál Marinna od Ambah O'Brien na Ravelry

Pletla jsem na 3.50 jehlicích a neupravovala nic. Návod bych klidně doporučila začátečníkům s nějakou základní vědomostí o pletení trojúhelníkových šátků. Neobsahuje žádné složitější prvky, jenom to chce trochu soustředění a YouTube při ruce (což ostatně platí u pletení vždycky). Nejlepší na celém návodu (krom proužků) je spotřeba pouze dvou kontrastních vlnek o délce 400m v tloušťce fingering. Za mě perfektní projekt na takový ty impulzivní nákupy různých klubíčkových pokladů, nebo ručně barvené pokusy !


Komentáře

Oblíbené příspěvky