Nový Rok, Nový Blog

 Nevím kdy přesně mě tahle myšlenka vlastního pletacího blogu napadla poprvé, nejspíš při čtení článku o pleteninách od Hanky nebo při sledování podcastu Vlněných Sester. Sledovat co ostatní tvoří, co je inspiruje, úspěchy a neúspěchy procesu výroby, objektivní názory na materiály. Zjistit co se chystá, podívat se na fotky z cest. Poznat designéry, návody a třeba úplně nové techniky, na které bych sama normálně nenarazila. Nasávat tohle všechno mě hrozně baví a protože si dřív nebo později vždycky všechno taky musím zkusit, začalo se mi postupně v hlavě tvořit pomyšlení na nějakou vlastní "produkci".

Přeci jenom pletu pořád, co si budeme nalhávat, takže o témata a materiál k článkům by neměla být nouze. Všechny své pletací počiny sdílím na Instagramu, ale jaksi mi poslední dobou schází možnost se trochu rozkecat. Což nedělám ze dvou důvodů - Instagram je hlavně platforma pro fotky a - angličtina. Čím déle používám denně tři jazyky najednou a plynule přeskakuju  z čestiny do němčiny a do toho zároveň jedním okem čtu knížky v angličtině, tím víc se mi to všechno motá a nakonec ze sebe dokážu vymáčknout jenom nějaký bezemocionální žblebt s horou smajlíků, abych to alespoň trochu oživila. Celkově to zní jako by to napsal brambor a já jsem ráda že je to za mnou. To jde, ale je to takový jako... něco tomu chybí ! Vidíte, tady jsem teď napsala už druhý odstavec a nepoužila jediný smajlík ! Jestlipak to nebude tím, že v rodném jazyce se přeci jenom dokážu pořád vyjadřovat nejlíp...

Abych to nenatahovala - rozhodla jsem se tedy založit si blog, tentokrát výhradně o pletení. Doba blogů už je sice dávno za námi, ale co. Nechystám se mít stopadesát čtenářů. Chci prostě jenom napsat něco víc o tom co vytvářím v řeči která mě neomezuje a na platformě kde dlouhý text není na obtíž.

No a teď už k tomu pletení, tedy PLETENINÁM, jak já ráda nazývám svoje vlněné kreace.

A čím jiným začít v prvním článku v novém roce, než  MAKE NINE. Oblíbená pletařská výzva a zároveň nerealistický plán toho co se chystáme v novém roce uplést. Nerealistická hlavně kvůli tomu, že se všichni během roku necháme rozptýlit asi milionem nových úžasných designů a naše plány se pořád odkládají na potom a na potom a na potom... no a pak máte každý rok v make nine takové stálice, na které nikdy nedojde. Nemám strach, že v tomhle nejsem sama. V letošním make nine mám hned dva takový veterány Hitofude a Tuva's Arrows. No ...tak třeba na ně konečně dojde ...


Nevím jestli tahle výzva má nějaké pravidlo co se týká projektů co už jsou na jehlicích, nicméně já jsem je tam přidala. Bez nich bych totiž tu devítku ani nedala dohromady. Nejsem zrovna plánovací člověk.

Začneme tedy tím, co už mám na jehlicích:


STAY AT HOME SHAWL od Susanne Sommer

Tenhle kousek jsem načala už v září, jako takzvané "pletení na cesty" - Stay At Home (v překladu dostova "zůstat doma") jako pletení na cesty, vidíte v tom tu ironii? No já se zasmála, ale jenom jednou, protože přesně tolikrát jsem s ním jela do Prahy a pletla v autě. Pak přišel další lockdown a šátek dělá čest svému jménu. Jsme doma.

Pletu ho sem tam když hrajeme Dračí doupě, ale teď už jsem na něj delší dobu nesáhla, nicméně už jsem u proužků takže ještě pár výprav na skřety a bude hotovo !

fotka a odkaz na návod od Susanne Sommer na Ravelry


MONSTERA od Chantal Belisle

Tenhle svetr je absolutní must-have už od tý doby, co jsem viděla jak ho Chantal aka. The Flying Yak navrhuje a sdílí v InstaStories. Mám moc ráda podivnosti, které tvoří a určitě se někdy pustím do svetru s avokádem a až se budu hodně nudit tak pletené šaty s islandskou vesničkou na okraji mě rozhodně zabaví na dlouhé hodiny.

Ale teď zpátky k Monsteře - svetr se plete jako klasická Lopapeysa - to znamená od spoda v kruhu tělo, pak jednotlivé rukávy a pak se to všechno plácne na dlouhou kruhovou jehlici a vyplete se sedlo. Zní to jako sranda, co? No já jsem z toho ve stresu už teď, ještě nikdy jsem to nedělala...



WOODSPIRIT SWEATER od Katerina C. Rieckel

Tohle je přesně ten typ absolutně neplánovaného projektu. Designérku jsem ještě před dvěma týdny neznala, což změnila moje kamarádka Ronja se kterou sdílíme lásku k fantasy, elfům, Zaklínači, elfům, přírodě, jo a zmiňovala jsem elfy?? Takže nikoho nepřekvapí že takováhle zelená úžasnost která se doslovala jmenuje "duch lesa" okamžitě skákala na naše jehlice. Doufám že ho stihnu doplést, než začne být teplo (právě teď je na teploměru 10°C a to máme 21. leden... takže už není moc času)



fotka a odkaz na návod od Katerina C. Riekel na Ravelry


UNBEARABLE HOODIE od Les Garçons

"Meďánky" už mám nějakou dobu v merku, ale ten hlavní impuls přisel až s podcastem Vlněných sester, kde Katka pletla dětskou verzi jako Vánoční dárek. A protože jsem infantilní když přijde a mikiny s ušatou kapucou a navíc Maxim z Les Garcons měl narozeninovou slevu...neodolala jsem a jedním dechem nakoupila jak návod tak vlnu. Ta už teď jenom čeká na přemotání a může se začít !




IXCHEL od Catherine Clark

Tak na tenhle kousek se chystám už od vydání magazínu Pom Pom č. 26, pro který byl tenhle návod vytvořen. Běžela jsem do obchodu jak divá a rovnou tam nakoupila nálož Isageru, tmavě šedou a zlatou kombinaci. No... a pak jsem se k tomu nahazování nikdy nedostala. Klasika. Upřímě hlavním důvodem byla nedůvěra v moje pletací schopnosti a kompletně fair isle svetr byl tenkrát asi trochu větší sousto než jsem dokázala zvládnout. Nicméně, včera jsem z blokovacích podložek sundala svůj první komplet fair isle svetr a bylo jedno z nejzábavnějších pletení hned po Slipstravaganze, takže LETOS JDU DO TOHO. O tom jak moc perfektní je tenhle celý design snad ani nemusím mluvit. 




UNDERWING MITTS od Erica Heusser

Můj plán na využití zbytků ze Slipstravaganzy ! Používala jsem Holst Garn a z loňského Stephenova EPICKÉHO tajemného šálu mi zbyla ještě hora vlny. Na další šál to nebude, ale ladící rukavičky na konec zimy (no nevim) nebo začátek podzimu (to asi spíš) zní podle mě jako docela dobrý nápad.




AISLING od Justyna Lorkowska

Tenhle krasavec čeká na vlnky, které jsem dostala loni k Vánocům od mé elfí kamarádky Ronji. Hádejte barvy? Ano, je to zelená a k tomu ještě nádherná fialová. Moje oblíbená kombinace ! Myslím, že tenhle návod by byl ideální cestovní projekt, ale ...no.. co si budeme povídat... já cestovat zatím nikam neplánuju. Takže spíš k tomu Skypování a Netflixu ...




TUVA'S ARROWS od Julie Knits in Paris

A na závěr se dostáváme k těm veteránům mých make nine. Tenhle šátek vytvořila Julie Knits in Paris speciálně pro Norne Yarn Singles. A já si v roce 2017 na Berlin Knit koupila přesně tohle klubíčko u stánku Norne Yarns společně s návodem. Tmavě šedé, protože černých a šedých šálů není nikdy dost. Tak moc jsem se do toho nadchla, že jsem tenkrát šla do mínusu se svým vyčerpaným budgetem... no o tomhle raději pomlčím, občas nemám kontrolu a pak si to (ne)vyčítám.

No tak že by letos už konečně vzniknul ??? A na fotky snad i natáhnu tětivu do svýho starýho luku ! Uvidíme...




HITOFUDE od Hiroko Fukatsu

Tak tohle se nedá nazvat jinak než "totální trapas". Největší veterán ze všech, chudák čeká už pěkných pár let. Návod vytisknutý. Myslím, že jsem si tenkrát na něj i objednala speciální jehlice. Začala jsem vzorek? Možná... Začala jsem cardigan? ...ne... proč? Nevím, jsem prostě roztěkaná a přitom mi na něj vlnky vlastnoručně upředla Hanka když mi původní Malabrigo sežrala armáda molů... no hanba mě fackuje, takže LETOS VÁŽNĚ HITOFUDE JDE NA JEHLICE
Slibuju sama sobě. 
Čestný hobití.





No... pěkně nahuštěný článek jsem si na sebe vymyslela hned na začátek! Ale nepřestalo mě to bavit až do konce, to beru jako dobré znamení. Další už se mi rodí v hlavě a hotový svetr čeká na fotky. Už se nemůžu dočkat !


A na závěr ještě takový dodatek, prosba ? Nečekám nějakou velikou odezvu, ale budu ráda když mi dáte vědět jak se vám článek líbí, o čem byste rádi četli a jestli vám vyhovuje formát? Nevypaluje vám barevnost oči? Předpokládám že všichni čteme na mobilu... ? Jak moc jste museli rozdejchávat mojí gramatiku a styl psaní ? Jsem zvědavost !

Odkaz na blog bude v mém bio na Instagramu, ale přemýšlím do budoucna i o FB stránce? Pochybuju, že v dnešní době ještě někdo pravidelně sleduje Bloglovin a podobné vychytávky a já sama se o nových článcích na blogu (na tom jednom blogu co čtu, mrk na Hanku) dozvím vždycky z Facebooku, kde taky po přečtení nechávám komentáře místo tady na samotném blogu... protože... nevím ? Asi zvyk. Budu ráda za každý nápad !

Tak snad brzy na viděnou !








 

Komentáře

  1. K Monstera svetru - není se čeho bát ^__^ Owls svetr jsem pletla také od spoda nahoru stejným způsobem. Jen jsem pak trochu bojovala se spojováním rukávů zespoda na závěr pletení, ale s tvými schopnostmi to bude pro tebe brnkačka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já věřím, že to nebude o nic horší než klasický odpojování těla a rukávů, ale vypadá to hrozně scary ! Už jsem zvědavá, dneska snad už načnu první rukáv :)

      Vymazat
  2. Super! Početla jsem si👍🏻 V budoucnu by mě zajímaly postřehy o tom či onom návodu, podle kterého jsi pletla, subjektivní hodnocení použitých přízí a tak.

    OdpovědětVymazat
  3. Using Chrome let me translate your blog to English, and it came across really well! I enjoy your writing style. Glad you got the chance to express yourself more via the blog. Instagram is very limiting. Also, your knits of course are the envy of my life.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I'm glad the translator works to the point that it makes sense ! (What a time to be alive !) Thank youuu ♥

      Vymazat
  4. Mě se ten článek líbí, obsah i styl. Zajímaly by mě články i o praktických záležitostech, třeba výběr vlny, jak odhadnout konečnou velikost, ladění barev. Třeba i s využitím starších projektů, resp fotek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ! Pokusím se co nejvíce informací zahrnout do článků, ale přímo na návod "jak na to" se asi ještě necítím být dostatečně zkušená, ale můžu doporučit okouknout videa od Vlněných Sester - ty se zabývají přesně tímhle ve svých prvních podcastech, nebo jednotlivých videích. Přeci jenom jim patří obchod s vlnou, tak toho vědí o dost víc než já...

      Vymazat
    2. Nemyslím přímo návody, jak na to. Prostě postřehy sem tam, žádná didaktika :-). To, co už vlastně děláš, dobře se to čte.

      Vymazat
  5. I too used Google translate to read your blog in English! I think it came through okay. :) It's just good to see a blog starting instead of finishing!

    I am thinking of doing a Make 9 for this year, though I failed miserably last year. But I think we can be forgiven everything that didn't happen in 2020 (I hope!).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I'm happy to read that ! Oh, and about make nine 2020? I didn't even manage to make any plans last year !

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky