WOODSPIRIT SWEATER

 Super rychlý a nečekaný projekt - Woodspirit Sweater od česko-americké designérky Kateriny C. Rieckel, publikující pletací návody pod názvem "WildernestKnits" na Ravelry. K tomuhle návodu a designérce jsem se dostala díky mojí elfí kamarádce Ronje, se kterou jak už jsem říkala, sdílíme nadšení pro lesní lid a tak není divu, že nás tenhle design velmi zaujal. Musím říct, že jsem ze začátku měla trochu pochybnosti ohledně toho jak bude tenhle druh svetru sedět, ale "houskový" motiv propletených větví a ozdobných bobulek mě natolik zaujal, že jsem se rozhodla to risknout.

Návod je napsaný pro vlnu Léttlopi od islandské značky Ístex, která má spoustu speciálních a praktických vlastností, ale mě přišla na svetřík tohodle typu moc tuhá. Rozhlížela jsem se tedy po něčem jiném a do oka mi při Novoročním nahazování Vlněných Sester padla do oka vlna Lamauld 1/2 od firmy Camarose. Hrozně se mi líbilo jak lehce, pohodlně a hlavně úžasně chlupatě vypadá ! (chápu, že chlupatost by mnohé odradila, ale já mám zásobu válečků vžycky po kapsách takže mě to netrápí) Jak už jsem zmiňovala u článku o pletacích plánech na tenhle rok - dlouhou dobu jsem žila v omylu, že Vlněné Sestry do zahraničí neposílají a tak jsem se snažila do vln v jejich nabídce co nejmíň zamilovávat, aby mě to nemrzelo. Ale při živém vysílání mi to nedalo a přeci jenom jsem se zeptala... a co myslíte? Není to vůbec žádný problém ! Což jsou výborné zprávy pro mě a zrdrcující novinka pro můj bankovní účet. 

Takže vlna je vybraná a teď přišla na řadu ta nejtěžší část - jakou barvu ?? Samozřejmě svetr se jmenuje Woodspirit - duch lesa/dřeva, takže zelená nebo hnědá je vcelku přirozená volba, ale já jsem měla choutky na něco novýho, něco co jsem ještě nepletla... co třeba červená? Úplně úžasně zářivá, Sabrinovsky červená ...?? Oh, ale tady je ještě zelená... moss green, mechově zelená ? ''Ale já už mám zelených svetrů milion'', řekla jsem a už jsem valila osm mechových klubíček do košíku... 

(...ale jednou si ten Sabrinin svetřík vážně upletu !)


Vlna je přesně taková jako vypadala na fotkách, heboučká, chlupaťoučká, no prostě parádní materiál na svetr který potřebujete do vymrzlýho kanclu jako je ten kde pracuju. Takže jsem neváhala a ihned po rozbalení balíčku nahazovala, protože venku už se začínalo pomalu oteplovat. Svetr se plete na 4.50 a 5.00 jehlicích takže roste neskutečnou rychlostí, což je vžycky radost plést a nemohla jsem se od něj odtrhnout dokud jsem neukončila poslední oko. Pletení mi zabralo jenom něco okolo 18 dní ! Docela dobrý na svetr, ne ? Musím říct, že krom toho že svetr rostl jako z vody mě neskutečně bavil celý proces pletení - začíná se odspodu, hodně vysokým 3k/3p lemem a pak přijde na řadu tělo s krásným houskovým motivem (máma cable knitting říká "housky") a moje vůbec první pletení tzv. bobbles (těm zase prateta říkala "pecky") - což jsou plastické bobulky, které vypadají jako když je tam někdo přidělal až potom, ale pravda je taková že se pletou normálně ve vzorku a zaberou jenom jedno jediné oko ! (jsem z nich nadšená, asi potřebuju svetr plnej bobulí). Po druhém opakování hlavního vzorku se svetr oddělí na přední a zadní díl a ten se pak ještě rozdělí na pravou a levou část. Jo, zní to složitě a nemůžu říct že by to byla úplná brnkačka, mě tohle rozdělující se tělo vždycky hrozně stresuje, ale za ten výsledek to stojí ! Na ramenou se pak přední a zadní díl sešije úžasným "mattress stitch", což je způsob sešívání pletenin při kterém z lícové strany není po švu ani památky - magie ! Rukávy se nasadí jako normálně, pletené shora, zakončené stejně výrazným lemem. Po letech pletení rukávů délky asi tak pro Saxánu jsem na starý kolena přišla na chuť praktičnosti a poslední dobou tíhnu spíš k rukávům kratším, tak akorát po zápěstí. Díky tomu mi spotřeba vyšla úplně přesně na sedm klubíček, místo plánovaných osmi. Což mi vůbec nevadí, protože tohle rozhodně není můj poslední projekt z Lamauld !

Na závěr jsem svetříku dala koupel v mém novém úžasném přípravku na vlnu, který jsem dostala od nejmilejší Hanky k Vánocům - Woolwash od Twill & Print s vůní "Woodland" neboli les, který voní jako když si do vody kápnete jehličí, což je jedna z mých nejoblíbenějších vůní a navíc se to tématicky úplně PERFEKTNĚ hodí ! 

Ve chvíli kdy jsem si Woodspirita poprvé zkusila bylo mi jasný, že moje obavy byly naprosto zbytečný, protože tenhle svetřík sedí výborně. Pletla jsem pro sebe velikost M protože jsem ho chtěla záměrně větší, aby mu tak jako trochu spadali ramena (jo, to je zase taková moje podivná estetická úchylka). Po vyprání se všechno pěkně srovnalo, barva se ještě víc rozzářila, vlna ještě víc změkla a mě osobně vůbec nekouše. Dneska jsem ho měla už rovnou v práci jen přes třičko s krátkým rukávem a bylo to bez problémů.

odkaz na návod "Woodspirit Sweater" od Katerina C. Rieckel na Ravelry

Návod je psaný srozumitelně, ani jednou jsem se nemusela vracet nebo párat, všechno krásně vychází a co jsem neznala jsem pochopila z vysvětlivek. Jak už jsem zmiňovala, konstrukce svetru zahrnuje oddělování dílů, sešívání, zacházení s pomocnou jehlicí, bobulky... takže bych návod doporučila pro někoho kdo už má nějaké to pletení za sebou, víc zkušeností rozhodně urychlí celý proces výroby.



    



Komentáře

  1. Svetr je krásný 😍 Působí takový fluffy :D Těšila jsem se, až uvidím fotky :) Jsem ráda, žes začala o svých pleteninách psát. Hezky se to čte ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ! On je takový parádně fluffy a tak úžasně se nosí ♥

      Vymazat
  2. Nádherný! Navíc to umíš krásně “prodat” - zajímavě nafotit, zapojit do šatníku,...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc ! Já to většinou promýšlím už když pletu - s čím to pak nafotit a kde (teď teda jenom v obýváku) a většinou to vyjde, ale někdy u toho taky prskám protože to nakonec vůbec nevypadá tak jak jsem si představovala :D

      Vymazat
  3. Teda vám to sluší. A ještě se u toho umíte pěkně vyfotit. To já jako chlap vždycky ocením. :) Manželka taky ráda plete. Zrovna dneska jí přišla ponožková pletací příze od Proplety, tak doufám, že mi uplete ponožky na podzim, které jsem se u ní objednal. :) Potřebuju prostě nohy v teple. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky