Stay At Home Shawl

 Dlouho jsem nic nenapsala, protože jsem poslední dobou pletací projekty spíš začínala než dokončovala. Většinou se snažím to udržovat na limitu tří rozdělaných věcí, ale díky začínajícímu jarnímu KALu s Vlněnými Sestrami a znovunalezení chutě pokoušet se o vlastní design se mi v jednom týdnu na jehlicích sešlo místo tří, pět rozdělaných projektů. A to byl moment kdy jsem se rozhodla, že u dalšího online hraní Dračího Doupěte prostě ten "Stay At Home" šál dotáhnu do konce. A tak se taky stalo !

Jak už jsem zmiňovala v plánech na 2021, tento návod "Stay At Home Shawl" od Susanne Sommer vyšel někdy v polovině loňského jara, jako dárek na rozptýlenou od SoSu knits pro všechny co poctivě sedí doma a přečkávají lockdown. Už si nevzpomínám jestli byl tenkrát ze začátku zadarmo, nebo jestli výtěžek šel na charitu ?? Tak jako tak jsem si ho pořídila víceméně do šuplíku, barevnou kombinaci jsem v hlavě neměla, ale neskutečně mě zaujali ty proužky (jako vždycky, no).

Když se potom v létě oblaka moru trochu rozehnala a my mohli zase vyrazit do Prahy, využila jsem volného dopoledne a vypravila se do jednoho ze dvou nových parádních vlněných obchůdků - Woolpoint. Ten se nachází co by kamenem dohodil od Pražského hradu, ale solidních 40 minut tramvají ze Žižkova, takže jsem se pěkně projela. Ale stálo to za to ! Z vlnek mi oči přecházeli, zasekla jsem se tam asi na hodinu a rozkecala se o pleteninách s jednou ze Zuzek (čeština je občas prostě boží "ze-zu-zek") a nakonec samozřejmě odešla s taškou plnou klubíček a k tomu ještě navrch dvě placky ...

Jeden z úlovků mojí návštěvy Woolpoint, bylo moje vůbec první přadýnko od úžasné české barvířky Emiteri Yarns a to konkrétně Merino Singles v nejvíc nejkouzelnějším odstínu "Ostara" - kombinace světle zelené, žluté, semtam fialová, no a ještě ten název ? Musela jsem mít !

Celou cestu zpátky do Německa jsem pak v hlavě i v mobilu procházela svoje favourites na Ravelry a vymýšlela, co z ní vznikne. Nakonec jsem se rozhodla zapojit do hry i nějaké zbytky z mojí syslírny a barvy na "Stay At Home Shawl" byly rozhodnutý. Další dvě barvy jsou - Mirasol Yarn Sulka Legato - fialový zbytek z mého "Zweig" svetru a šedá Garnstudio DROPS Kid-Silk, kterou jsem původně nakoupila na "Elton", ale nakonec se mi celý šedý nelíbil a tak jsem jednu barvu vyměnila za Mrzimorsky žlutou.

Hrozně naivně jsem si tenhle projekt načala jako "cestovní", což se splnilo všeho všudy jednou a to když jsme do Prahy jeli na začátku září slavit moje a kamarádky narozeniny... a pak už to zase jelo, morový mrak zhoustnul, máme březen a já nevytáhla paty dál než na výlet do podalpí. Po nadšeném startu s vidinou ryhlého pletení v autě, se motivace pomalu vytrácela a na rozptýlení od letargie všedního dne jsem vyhledávala trochu složitější pletařinu než jenom hladce a obrace. 

A tak se stalo, že tvorba šátku se zpomalila, možná až zastavila, ale to jen do chvíle kdy jsme začali pravidelně podnikat dobrodružné výpravy s naší skupinou neohrožených hrdinů. Záchranné akce elfů přilepených k magickým sloupům, souboje se zimou, promlouvání s obry, jízdy na důlním vozíčku, halucinování z houbiček v domě medvědodlaka a jiné taškařice našich průměrně 8-10ti hodinových výkendových sezení u Skypu mojí chuť do tohodle projektu znovu nastartovali a já zase zběsile pletla a u toho ještě navrch házela kostky.

Šál má zajímavou konstrukci, nejdřív se uplete od levého rohu trojúhelník hlavní barvou (u mě Ostara), potom se ukončí a po celé délce obou odvěsen (wow geometrie příchází vhod) se oka zase naberou a začne se s pruhy. První část je zábavná, musí se tam počítat očka a dávat trochu pozor. Druhá už je jenom víceméně hladce a místy obrace. Musím říct, že já na tyhle "mindless" knitting moc nejsem, takže jsem ty odvěsny (teď už to slovo nepřestanu používat) musela trochu přetrpět. Nicméně vysledek stál za to a šál je parádní !

Kid-Silk teda mocně pouští chlupy, takže rozhodně váleček s sebou, ale to se nějak zvládně - za to pohodlíčko na krku jsem ochotná to obětovat.


odkaz na návod "Stay At Home Shawl" od Susanne Sommer na Ravelry

Tenhle projekt bych zařadila do skupiny "pro odvážné začátečníky" - proužky jsou brnkačka, tam se není čeho bát, ale ta první část by mohla jako první projekt docela zamotat hlavu. Jinak je to vážně jednoduchost a odpočinkové pletení, Susanne Sommer má precizní styl psaní, všechno dává smysl a pěkně vychází tak jak má. K její tvorbě se vracím už poněkolikáté a rozhodně nekončím.


Komentáře

  1. Jaem ráda, že si se vrátila k blogování a tak i uprchlíci z instagramu se mohou kochat, inspirovat, motivovat. Děkujeme <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super ! Jsem ráda, že takhle můžeme být zase v kontaktu ♥

      Vymazat
  2. V první řadě - úplně úžasné a inpirativní počtení! Blog jsem otevřela asi před hodinou a nemůžu se těch výrobků a vyprávění nabažit :) Za druhé, musím se naučit plést! Umím jen hladce a obrace, takže mám na čem pracovat :D Bára SovaSova

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky