Prague Cowl

Už je to zase pár pátků co jsem se neozvala a to hlavně proto že toho mám na jehlicích ještě víc než předtím a nic dokončeno. Ale pracuji na tom, pleteniny se pletou pomalu, ale jistě !

Dnešní zeleno-čtvrkový článek je tak trochu speciální. Je to sice dokončená pletenina, ale ne jen tak ledajaká ! Někdy ke konci února jsem se totiž probrala ze svojí zimní mrzutosti a rozhodla se dát ještě jednu šanci navrhování pletacích designů a návodů na ně. Ptáte se jakou druhou šanci ? Vždyť jsi nikdy nezačala! Ale začala, jen jsem nějak ztratila odvahu... 

Upřímně už ani nevím kdy přesně mě tahle úžasná myšlenka napadla a od tý doby mi nedala spát. Navrhovat patterny ! Nahrávat je na Ravelry ! No nezní to úžasně?? Ale teď kde začít, jak se vůbec vymýšlí pattern? Mám si první koupit příze, nebo si nakreslit návrh, udělat vzoreček, jak moc mi bude moje neschopnost matematiky stát v cestě ? Spousta otázek který mě stresovaly neskutečným způsobem, ale i přesto jsem si nakonec řekla, že prostě začnu ! A tak někdy loni na podzim vznikla první verze trojbarevného nákrčníku. Jednoduchý design, kde se používají pouze techniky hladce, obrace a panely (tenkrát) honeycomb stitch (takový ty plástve co teď pořád používá Stephen West). Hrozně jsem se do toho nadchla, ale bohužel výsledek nebyl nic moc. Honeycomb stitch pleteninu stahoval a poslední kapka byl pokus nákrčník nafotit, kdy jsem dostala záchvat neschopnosti a připadala si jak úplně neskutečná matlalka a rozhodla se na to vykašlat. 

Samozřejmě mi to nedalo spát. Pořád v tom vzdáleným koutku v hlavě na mě houkala ta myšlenka "vlasní patterny ♪ na Ravelry ♪ " NO JOO, tak já to teda zkusím ještě jednou. Znovu a lépe. Všechno jsem si víc promyslela, přepsala návod, vyměnila plástve za košíky (ten nový vzor se jmenuje basketweave - košíkářský) Dokonce jsem se rozhodla uplést rovnou dvě verze - tmavou a světlou. Pastelová má stejné barvy jako původní verze a na tmavou si vybíral barvy můj muž, pro kterého jsem nákrčník pletla.

Focení jsem tentokrát vzala zlehka, žádný výlety do přírody, žádný extra plány. Jednoduše jsem to na několikrát nafotila doma a nakonec se mi  fotky vážně líbí. Návod byl napsaný raz dva, dokonce mě ani psaní ve Wordu nedonutilo vyskočit z okna ! Překvapivě nejtěžší částí celého procesu se stal překlad z angličtiny do češtiny. Kdo by to byl řekl ? Naštěstí to po mě nejúžasnější Maxé zkontrolovala a opravila, takže nemusíte mít strach že na vás vypadnou nějaký hrubky. (což se asi nedá říct o tomhle blogu, co)

A najednou se to stalo ! Můj úplně první návod na Ravelry ! Je tam a já tomu pořád nemůžu uvěřit. Je zdarma, takže pokud má někdo náladu na rychlou rourovitou pleteninu, neváhejte a zkuste. Už se nemůžu dočkat až uvidím co za všechny barevný verze vznikne ! 

ODKAZ NA RAVELRY ○ PRAGUE COWL

Takže to je příběh nové začínající kapitoly mého pletařského života. Momentálně jsem nadšená. Mám asi milion nápadů a musím se hodně ovládat abych pořád někde neobjednávala vlny na další a další designy co se mi rodí v hlavě. Všechno pěkně pomalu. Chci hlavně zpracovat vlny které mám doma, třeba protože jsem na ně doposud nikde nenašla ten správný návod. Právě teď je ve výrobě infinty scarf, neboli nekonečná šála z krásné Mrzimorsky žluté vlny z Irska. Víc neprozradím ! (a držte mi prosím palce, ať to vypadá tak jak chci)

Další novinkou je PLETENINOVÝ FACEBOOK ! Já vím, že v dnešní době už to na facebooku spíš nežije, než žije, nicméně tak nějak jsme tam všichni pořád a říkala jsem si že by mohlo přijít vhod vytvořit Pleteninám stránku hlavně za účelem upozornění na nové články. Já o nich vždycky dávám vědět na Instagramu, ale tam nejsou všichni (což je absolutně v pohodě) a tak to pojistím ještě tím facebookem. Jak jsem řekla, nechystám se na kariéru bloggerky jenom to chci udělat pro všechny co nejvíc jednoduchý a bez vyhledávání. Třeba já osobně se o nových článcích vždycky dozvídám z FB. Jeden z hlavních důvodů proč to tam ještě kontroluju ...


Komentáře

Oblíbené příspěvky