Branches & Buds

 Vznik téhle pleteniny má opravdu barvitou historii, takže se pohodlně usaďte a já se pustím do vyprávění.

Všechno začalo mojí první návštěvou pražského pletařského obchůdku Woolpoint a nákupem klubíček Bio Ballance od BC Garn na svetr "Monstera" od designérky Chantal Belisle. Asi nikdo kdo mě zná se nediví, že tenhle svetr se mi líbil od prvního okamžiku vydání a nemohla jsem se dočkat až ho nahodím a budu nosit. Chtěla jsem udělat spíš lehčí verzi, cropped (tedy do pasu) a s dlouhým rukávem. Rozhodla jsem se pro zelené listy na černém pozadí, aby se mi hodil ke klobouku a celkově ladil s mým čarodějnickým šatníkem. První zádrhel nastal ve zjištění, že svetr se plete odspoda nahoru, rukávy zvlášť a pak se to všechn spojí do vyplétaného sedla jako klasická islandská lopapeysa. Což jsem v životě nedělala a spíš se tomu snažím vyhýbat, protože mi to přijde hrozně nespolehlivý a pokud rukávy nebo tělo nebudou dost dlouhý/krátký člověk to zjistí až úplně na konci a musí všechno vypárat a začít znova. Nemluvě o tom, že se nejdřív plete ta "nudná část" a pak teprve ta zábavná.

Mno, mám ráda pletací výzvy a nebojím se zkoušet nové techniky, takže jsem si řekla že do toho půjdu i tak. Ačkoliv jsem vlnu nakoupila už někdy koncem září, nakonec jsem se k Monstera svetru dostala až na Vánoce a rozhodla se tento projekt pasovat na Novoroční Nahození pro rok 2021. (jak na nový rok, tak po celý rok? doufám, že ne, protože tohle byla CHYBA) Jak říkám začátek pletení odspoda je nuda... jeden rukáv, druhý rukáv, tělo... spousta pletení hladce a pak to přijde - výplet ! A hned tři barvy najednou ! Což by nebyl až takový problém kdyby návod neměl kvalitu rozpixelovanýho obrázku na starý Nokii. V tabulce výpletu chybí řady, vysvětlivky, linky. Hrůza. Musela jsem si všechno dopsat a dorýsovat podle svých znalostí. Autorku jsem samozřejmě kontaktovala, ale nikdy mi neodpověděla. Upřímně nechápu tu drzost něco takovýho vydat, očividně bez testknitu, bez tech-editorů a ještě za to chtít peníze. V tenhle moment už mi začínalo být jasný, že tohle nejspíš bude katastrofa a nebude to moje chyba.

Samozřejmě když jsem se dopletla na konec výpletu, což mě stálo asi 20 let života... sedlo vůbec nesedělo. Bylo úzký, nenositelný, nenapravitelný. UGH

Upustila jsem páru na instagramu, konzultovala tuhle drzost se spoustou pletařek a rozhodla se vlně dát nový a lepší účel. Na Monsteru a nezodpovědný designérky zapomenout a jít do něčeho co mi bude dělat radost a budu ráda plést i nosit.

A tak se dostáváme KONEČNĚ k Branches & Buds od Carrie Bostick Hoge, návod který vyšel v prvním vydání časopisu "Making" a už jsem ho viděla ve spoustě verzí od spousty pletařek, takže sázka na jistotu. Vlněný šprt si teď možná řekne "počkat, Branches & Buds je ale zimní svetřík ze sportu a Bio Ballance je letní fingering ??" ...je to tak, nicméně upletla jsem si vzoreček a všechno vyšlo ! Svetřík jsem tak jako tak chtěla víc vzdušný, lehčí a opět jsem toužila po těch spadlých ramenou a vykukujících ramínkách od tílka. (zbožňuju!) 



Pletení šlo jedna radost. Výplétaný vzor je uplně nejvíc jednoduchá jednoduchovitost, vzor má asi jenom pět políček, takže se hezky pamatuje a jde plést víceméně instinktivně. Bylo hotový asi za dvě odpoledne. Pak jsem se pustila do těla a rukávů a tady už jsem viděla že vlny mám mnohem víc než je potřeba na délku v návodu. Vážně nerada skladuju zbytky vln, takže jsem se rozhodla prostě plést dál. Rukávy jsem udělala tak akorát na zápěstí, i když jsem je chtěla přes prsty, protože mi bylo jasný že se bavlna vytáhne (a taky že jo) a zakončila je dutinkou. Tělo jsem pletla dokud nebylo tak jako do půlky zadku a pak mě něpadl geniální nápad udělat vzadu pomocí zkrácených řad takový ten šos co se dělá na košilích určených přes legíny ! V legínách víceméně žiju, takže tohodle typu svršků nemám nikdy dost. Tělo jsem zakončila kombinací technik použitých na výstřihu a rukávech - nejdřív dvě řady obrace a pak dutinka.



Takže nakonec nemám svetřík, ale spíš takovou letní tuniku a jsem mega nadšená ! Sice černá Bio Ballance je víc tmavě-modrá, ale i tak ho myslím barevně užiju ke spoustě věcí. Dokončením tohodle projektu jsem si také pomyslně odškrtla další políčko v mém MAKE NINE i když ne tak jak jsem si úplně představovala. Monstera svetr se vyškrtává a maže z povrchu zemského, od teď o něm mluvíme jenom jako vy-víte-jaký-svetr od vy-víte-koho. ZLO




BRANCHES & BUDS OD CARRIE BOSTICK HOGE ○ NÁVOD NA RAVELRY



Komentáře

Oblíbené příspěvky