Super Simple Summer Sweater

 Tenhle svetr jsem vlastně vůbec neměla v plánu plést. Jako vždycky. Návod se mi líbí, proužky taky super, ale nějak to bylo na mě moc celý jednoduchý. No a co se nestalo, už ho mám na sobě !

Ten hlavní podnět byl (krom podcastu Vlněných Sester, které ho pletly a mě se moc líbil) nákup nového kola. Letos na jaře jsem se rozhodla pro vysoce dospělácké rozhodnutí a za své těžce vydělané (ha ha) peníze jsem si pořídila svůj vlastní úplně nový dopravní prostředek ! Ta hobití plnoletost už se blíží, je to znát. Moudřím a tak... 

Asi jako spousta dalších lidí, jsem vždycky toužila po takzvaným holandským kole, nejlíp v mentolový barvě, s proutěným košíkem a takovou tou krytkou na zadní kolo aby se do toho nepletla sukně. To samozřejmě bylo normálně ke koupi a i v mojí cenové kategorii, ale bohužel musím každý den kolo nosit na rameni ze sklepa, abych ho potom zase po příjezdu snášela dolů. U toho je pak znát každý gram a zrovna ten mentolový bicykl je docela z těžšího soudku. Nevadí ! Růžová, nebo červená by byla taky dobrá. Růžová měla stejný problém, ale pak jsem objevila červený v kombinaci s hnědou a bílou, holandské, ultralehké, doručení do tří dnů. Láska na první pohled. Říkám mu Stephen (ano jako Stephen West) a vozí mě každý den do práce, jsme nejlepší dvojka, dokonce nás už náhodný pán pochválil jak mi krásně ladí kolo k vlasům !

A nebyla bych to já, abych zůstala jenom u ladících vlasů a tak ještě když bylo kolo pořád v autě pana poštmistra, já už mezitím horlivě vybírala návod a nakupovala vlny u Vlněných Sester na černo-růžový letní svetr. Nakonec jsem vybrala  Super Simple Summer Sweater od mé nejoblíbenější Joji Locatelli  a rozhodla se vyzkoušet další z nabídky vln od BC Garn, tentokrát bavlněno-lněné Allino. Příze je o jeden stupeň tloušťky tenčí než je doporučeno v návodu, ale já chtěla aby byl vážně hodně letní, víc dirkovaný, vzdušný, lehčí. Vzoreček mi vyšel a celkově velikost je přesně taková jaká má být, takže paráda.

Pletla jsem velikost S a použila barvy Kirsche (červená) a Blassrose (světle růžová). Jehlice velikost 4.00 jsem tentokrát dostala úžasné bambusové Lykke od nejlepší Hanky jako dáreček a nemůžu si je vynachválit. Jak si asi všimnete na fotkách, svetr má sem tam nějaké dírky a nerovnosti, to je právě způsobeno tenčí přízí a taky bavlna neodpustí žádný nepravidelný utahování a podobný lotroviny. Takže třeba na straně mám takovou parádní ďouru, kde jsem nedotáhla nabrané oko ze zkrácené řády. Nevadí! 


Návod je perfektní, jako vždy. Všechno dokonale vychází a nakonec jsem si pletení vážně užila. Počítat řady a měnit barvy člověka zaměstná natolik, že si ani nevšimne že sedlo už je hotové, pak tři další proužky, rozparek a je to. Rukávy byli brnkačka na pár hodin. Vyprala jsem normálně v Eucalan Wrapture a sušila asi tři dny protože zrovna přišlo období dešťů. Abych pravdu řekla, tak z bavlny nepletu moc ráda, ale ráda jí nosím. Přijde mi na jehlicích taková hrozně provázkově tuhá a ne tak ovečková jako vlna (chápete, jasný) ale pak na nošení je hrozně super. Nehřeje, ale ani v ní není zima a člověk se v tom tolik nepotí. No, jednoduše perfektní kousek na léto !



SUPER SIMPLE SUMMER SWEATER OD JOJI LOCATELLI ○ NÁVOD NA RAVELRY

Komentáře

Oblíbené příspěvky