Golden Oak Tank Top

 Návody od "Amanita" Agaty Mackiewicz obdivuji už delší dobu, stejně tak jako vlny z její dílny Slavica Yarns . Máme hodně podobný vkus co se inspirace přírodou, fantasy a slovanskou mytologií týká. Nedávno jsem dokonce zjistila, že jsme se potkaly kdysi na Berlin Knits a obě jsme natolik vystrašený introverti, že jsme se styděly jedna druhou oslovit. A tak si alespoň občas napíšeme na Instagramu a já plánuju uplést časem asi tak všechno, co Agata navrhla. O tom že bych si koupila nejradši od každé barvy jednu její přizi, ani nemluvím... třeba časem se mi to povede !

Když tedy někdy začátkem roku Amanita Knits vydala svůj nový návod - pletené tílko Golden Oak, s krásnou listovou krajkou na okraji, neodolala jsem a hned kupovala. V tý době jsem na tílko neměla ani pomyšelní, protože venku mrzlo a sněžilo. Schovala jsem si tedy návod "na potom" a samozřejmě na něj zapomněla.

Někdy koncem června se do něj pustila moje elfí kamarádka Ronja a já najednou začala panikařit abych to vůbec ještě stihla uplést, než bude zase po létě ! Na nakupování nových vln nebyl čas, tak jsem skočila šipku do mojí klubíčkové syslírny a vyplavala na povrch s dvěma klubky Holst Garn Supersoft v zubech. Klubíčka mi tam zůstala po testování šátku pro Hanku, který se shodou okolností jmenuje "Oakenshield" ! Takže z odstínu Bokhara mám teď rovnou dvě dubové pleteniny.

Ale zpátky k pletení tílka. Jak už jsem říkala, nejsem zrovna nadšenec do letního pletení, protože je mi ve všem vedro. Tady jsem si říkala že díky absenci rukávů by to mohlo být snesitelnější a tak jsem to zkusila. Tílko se plete odspoda nahoru, začíná se krajkovou částí (kterou je lepší rozdělit si značkovači pro větší přehlednost pletení opakujícího se vzoru) a následuje tělo lícovým žerzejem za stálého udržování "stonků" pletených obrace, hladce za zadní nit a zase obrace. Tady už je to brnkačka a pohodový pletení do auta, nebo na cesty. Ke konci už jsem si skoro začínala dělat starosti, že mi nevyjde příze, ale závěrečné rozdělení do čtyř ramínek naštěstí spotřebuje jenom pár metrů. Pomocí kitchener stitch se sešijou ramínka a tílko je hotový, připravený na koupel a následnou parádu !

Pletení jsem si užila, krajka mě moc bavila a až na pár zádrhelů u rozdělování ramínek (kde jsem spíš byla už moc unavená, nebo neměla brejle), jsem nenarazila na problém a zdárně se vyhnula většímu párání.

Nevím jestli HolstGarn Supersoft je zrovna ten nejlepší materiál na letní top, ale co už. Třeba do překlimatizovanýho obchodu je tohle tílko super ! Myslím, že tenhle projekt celkově změnil můj názor na letní pleteniny a nějaký tílko si asi ještě upletu. Tentokrát, ale už třeba ze lnu, nebo bavlny... no ale to až tak za rok (takže musím začít v květnu !).


Pletla jsem velikost S a spotřebovala dvě klubka. Narozdíl od návodu jsem použila jehlice 3.50 protože s 4.00 jsem nedosáhla požadovaného vzorečku. Tílko mi sedí výborně, líbí se mi jak má hluboký výstřih vpředu i vzadu. Bez podprdy to asi nepůjde, ale se sportovní podprsenkou nebo nějakým braletem to jde dohromady výborně. Pro stydlivější by šlo tílko úplně na pohodu nosit i přes normální nátělník nebo šaty. 

Celkově jsem z tohodle rychlo-projektu nadšená, nejen že jsem ho stihla uplést rychle a na čas, ale ještě jsem spotřebovala zbytková klubíčka z krabice. Navíc barva mi zase parádně ladí k vlasům, takže tuším že ho tohle léto ještě dost unosím.

○ GOLDEN OAK TANK TOP OD AMANITA KNITS ○ NÁVOD NA RAVELRY ○

Komentáře

Oblíbené příspěvky