Sotabosc

 Začátkem tohoto roku oblíbené pletařské nakladatelství Laine vydalo knihu "52 Weeks of Shawls" neboli "52 týdnů šálů", jako pokračování úspěšných "52 Weeks of Socks" (to samý akorát ponožky). Kniha opravdu obsahuje 52 návodů na pletení šálů, šátků a jiných krásných věcí které lze uplést, nebo uháčkovat a následně s nimi zahřívat krk. A já jsem právě dokončila svůj první a rozhodně ne poslední - Sotabosc !



Ponožkový díl knihy nemám, protože ponožky jsem v životě upletla asi tak dvoje a vůbec mě to nebaví. Ale šály? No, to je jiná ! Knihu jsem si hned předobjednala u Hanky na Severském Vlnění a nemohla se dočkat až se mi objeví zásilka na rohožce. Zároveň jsem si k ní pořídila ještě "Strands of Joy" od Anny Johanny, ale o tom zase někdy jindy (čti: až z toho konečně taky něco upletu). 

Knihu plnou šálů, krásných fotek a tištěné na tom nejvíc nejvoňavějším papíře pořád prohlížím, listuju, plánuju a celkově jsem z ní neskutečně nadšená. Je to vážně pletařský klenot a já se nemůžu dočkat až si ho u pletení pokapu kafem, zadrobkuju, upatlám čokoládou a ještě celý počmárám poznámkama. Znáte to. Ale co se dá dělat ! (kafe a čmáranice už má po prvním projektu, tak doufám že je to kvalitní vazba a přežije těch 51 dalších)



Jako první projekt jsem se rozhodla pro úžasný šál "Sotabosc" od návrhářky Elena Solier Jansà. Katalánské slovo "Sotabosc" je výraz pro lesní podrost, což je přesně můj šálek zeleného čaje. Šál je komplet zdobený tenkými copy, které se proplétají do geometrických tvarů ...mě připomínající trpasličí architekturu jakou je možno vidět v hlubinách Morie, nebo síních krále Ereboru. Což si barevností říká přesně o takovou tu nádherně měděnou jako je na původní verzi a nebo rovnou zlato, to by se trpošům určitě líbilo, že jo. Jenže já jsem provokatér a sáhla jsem v e-shopu Vlněných Sester po zelený - úžasně lesně tmavě zelený Ulysse od De Rerum Natura v barvě "Foret" a tím šátku dodala trochu elfovitosti, kterou si prostě nemůžu odpustit. A tak ho kamarádka jmenovala dítětem Tauriel a Kiliho a já nemůžu než souhlasit.



Zpátky ze Středozemě k pletení. Šál jsem pletla na 3,5 jehlicích a trvalo to sto let. Doslova každá lícová řada používá křížící se oka s pomocnou jehlicí, takže rozhodně žádná hladká nuda nebo pletení u Netflixu. Tenhle šál je zkouška trpělivosti a já si užívala každý oko. Na konci jsem to už trochu přeháněla a pletla nepřetžitě dva dny v kuse, protože jsem se rozhodla zúčastnit oficiálního společného pletení s Laine a šál jsem prostě musela doplést před odjezdem na dovolenou v jurtě (kde nebylo světlo ani místo na dokončování a blokování obr šálů). Nevím jak se mi to nakonec povedlo, ale stihla jsem to. Nemůžu se vynadívat na všechny ty detaily a strukturu, vlna krásně voní, nekouše, hřeje, úžasnost !


Tentokrát mám vážně mraky fotek, protože jsem jednu várku nafotila před odjezdem a druhou až o týden později. Mezitím jsem si taky na vlasy plácla zase novou barvu a myslím že k tmavě zelený jde černá stejně pěkně jako červená. Už jsem měla červený nějak plný zuby a rozhodla se zase vrátit k temnotě a netopýrům. (kadeřnický lid poprosím o ignorování těch prosvítajích pramínků červený, kde mi nevyšla barva, napravím!)






Komentáře

  1. teď spolu s Honzou ladíte vlasama :D Ten šál je překrásný! Netuším co dalšího k tomu napsat, protože nemám slov. Vypadá prostě super! Doufám, že mě taky chytne nějaká pletací mánie a budu plést několik dní v kuse... Chci dokončit svetry Yume a LoveBirds než se ochladí, ať je můžu nosit :D Černé vlasy se dobře kombinují s jakýmkoliv oblečení. Jen mi přijde, že v tom člověk jakoby zanikne. Je méně výrazný. Ta červená se mi na tobě líbila :) Ale chápu, že to člověka časem omrzí. Jsem zvědavá, kdy mě omrzí růžová a taky se vrátím zpět k černé (v mém případě mé přírodní hnědo černé :D )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak ! Teď máme barvení vlasů kolektivní :D Já taky normálně takhle mega moc hrotičsky nepletu, ale když je potřeba něco dokončit na čas tak jsem schopná plést v kuse několik hodin a u toho koukat na reality show na Netflixu :D Mě přišlo, že ta červená nějak není ono když k tomu nemám dready jako předtím a jak si teď pořád kupuju nějaký dark oblečení, tak jsem si říkala že se nedá nic dělat - jde se zpátky k černý !

      Vymazat
  2. Nádherné, úžasné, originální. Nemám slov. A moc me těší, ze narážím na mladého člověka, který je takto manuálně zručný a ačkoli by mohl leckde vyvádet mladicke nerozvaznosti sedne si k pletení a vytvari. Stále totiž převažuje ve společnosti a nebude tomu asi ani do budoucna jinak, ze pletou jen staré paní, co nemají vic na práci. . . 😂 Pro me je pletení zábava, výzva, hledání a rozvíjení kreativity již od mladí. Moje maminka pletla, teta pletla, pak i tchyne a já díky nim si od 20ti užívám večery plné klubek, jehlic, pletení a paraní. 😂 akorat mám jeden takový nešvar, ze ne úplně rada pletu podle návodu, nejraději bych se dostala na tu úroveň, ze vezmu jen inspiraci, vymyslim a upletu dle svého. Možná proto mám ve skříňky už 14tym rokem 4 nedopletene projekty 😂😂😂 Škoda , ze nevím o nikom dalším v bližším okolí ( jsem z jižních Čech ) s kým bych si mohla dávat “čelenže” na blízko, zkratka nějaký pravidelný pletací dýchánek 😂😂😂. Každopádně Vám moc fandím a přeji hodně propletenych hodin do budoucna

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky