Hitofude Cardigan

 Tak a je to tady ! Sama tomu nemůžu uvěřit, nemožné se stalo skutečností, planety se střetly ve správný konjukci a já jsem vážně nahodila a dokončila dlouho plánovaný Hitofude Cardigan od Hiroko Fukatsu. Tenhle projekt už mám plánu tak jako od roku 2016. Tenkrát jsme byly z Hankou ještě v pletacích začátcích a ona narazila na tuhle úžasnost. Narozdíl ode mě ho hned nahodila a vytvořila překrásnou zelenou verzi, Zmijozelové se nezapřou, že jo. Já jsem samozřejmě nesměla být pozadu a naplánovala si žlutou - Mrzimorskou. HOGWARTS KNITTING CLUB FOREVER !


Už si úplně jasně nepamatuju za jakých okolností jsem vlnu nakupovala, ale vím že jsem vybrala krásný čtyři klubka Malabrigo Sock v barvě Ochre. Co čert asi spíš chtěl, než nechtěl, tak nám do bytu od sousedů vlítlo stádo molů a tyhle nádherný vlnky mi celý rozežrali na pardrť. No, měla jsem tenkrát na krajíčku, co vám budu povídat... a Hanka se mnou natolik soucítila, že se rozhodla udělat absolutně úžasnou věc a vlastnoručně mi upředla novou várku ! Není to nejúžasnější ?? Jenže pak přišli na řadu jiný projekty a koníčky a celkově jsem se k Hitofude vůbec nedostala... ostuda, vím a stydím se. Takže letos už po několikáté přistálo v "makenine" a to už je začátek tohodle blogu !

Hitofude jsem nahodila v půlce května a hned mě zaujala zajímavá konstrukce a hlavně vědomí, že rukávy se upletou hned na začátku a pak už to pofrčí a hotovo ! Kdysi dávno mě děsilo provizorní nahození, ale teď už jsem ho dělala tolikrát, že už o něm ani nepřemýšlím. Provizorním nahozením se po stranách připraví na sešití dlouhý obdélník, kterým tímhle projekt začíná. Ten obdélník jsou ve skutečnosti rukávy a část zad. Řady jsou sice delší, ale rozhodně to není nuda ani nějaká veliká složitost. Krajka se opakuje po osmi řadách a dává smysl, takže je snadno zapamatovatelná. Projekt jsem si s sebou brala všude a vždycky sem tam udělala pár řad, což je něco co s krajkou normálně nedělám, protože bych si tam akorát nasekala horu chyb.

Po sešití obdélníku do tvaru rukávů se uplete jakoby pásek oddělující horní část pleteniny a pak už se pokračuje na zbytku těla, který se na stranách rozšiřuje přidáváním ok na začátku každýho opakování pořád tý samý jednoduchý krajky. Pohodička ! Svetřík lze snadno přizpůsobit množství příze, pokud máte hodně nazbyt není problém přidat víc opakování a celkově ho proloužit. Já jsem pletla podle návodu i přesto, že jsem měla vlny víc než dost, ale chtěla jsem aby to byl lehký svetřík přes šaty a ne kabát.


Pletla jsem na 3.5 kovových jehlicích, takže jsem možná utahovala víc než normálně a nebo to bylo tím, že ručně předený vlákno se chová trochu jinak než třeba takový Malabrigo, nicméně se mi povedlo mít svetřík krásně krátký a tak jako AKORÁT. (rukávy bych mohla mít klidně širší a delší, ale v pohodě).

Musím říct, že byl docela oříšek vymyslet jak tenhle svetřík nafotit, protože jsem už úplně zapomněla k čemu jsem ho tenkrát chtěla nosit. Většinou když něco plánuju plést mám v hlavě alespoň jeden outfit se kterým se bude pletenina potom dát nosit a hlavně nafotit, že jo. Nejhorší je, že jsem si téměř 100% jistá, že jsem k tomu měla něco v hlavě, ale kdo ví co to bylo. Osobně by se mi víc líbil přes šaty, než přes tuhle sukni ale nechtěla jsem se ZASE fotit v těch podzimních šatech, který máme všichni z C&Ačka a kdo je nemá ten do dneška pláče. Celkově to je teď s focením u nás doma problém, protože už od jara probíhá na celým baráku kompletní rekonstrukce, lešení pouští do bytu asi jenom tak polovinu světla a ještě se nám za okny pořád promenádujou dělníci. Takže focení pletenin musím vždycky plánovat na neděli, kdy se nepracuje a doufat, že bude svítit sluníčko. No... ještě dva měsíce to musíme vydržet !


Hitofude Cardigan bych klidně doporučila odvážným začátečníkům. Je to super projekt na procvičení krajky, zkoušky provizorního nahození háčkem a celkově je to zábavný pletení, který jde rychle od ruky. Tak na co čekáte ? (já bych si ho nejradši upletla ještě jednou v černý, ale na to mám příliš mnoho plánů)

○ HITOFUDE CARDIGAN ○ HIROKO FUKATSU ○

Komentáře

Oblíbené příspěvky