Shawlography

 Hrozně dlouho jsem nic nedopletla, což ale neznamená že jsem nepletla ! Nějak jsem si teď čistě z podzimního nadšení začala asi milion projektů a upsala se do tří KALů (společného pletení) a tak pletu jak o život, ale nic není hotový. Až teď, konečně !

Společného pletení šátku z návrhářského pera mistra Stephena Westa se zúčastňuji už od roku 2016. Neskutečně mě baví plánovat si dopředu klubíčka, dávat si je stranou a schraňovat si barevný nápady na šál, který nikdo neví jak bude vypadat. Takzvaný "Westknits Mystery KnitAlong" se konná každý rok na začátku podzimu už od 2011 a vypadá následovně: koncem léta Stephen West vyhlásí blížící se MKAL a nahraje na Ravelry ke koupi návod, který zatím obsahuje jenom info o materiálech, přibližný rozměr, velikost jehlic a datum kdy to vypukne. Jeho obchod Stephen & Penelope dá dohromady předpřipravené balíčky s vlnou vybranou samotným Stephenem (takže si můžete být jistý že to bude vypadat barevně úžasně) a k tomu ještě nějaký speciální blbinky, jako samolepky, měřítko na jehlice a tradiční oficální nášivka. Samozřejmě takový balíček od Stývna není levná záležitost, takže já osobně jsem si ho zatím ještě nikdy nepořídila, ale věřte že i přes vysokou cenu se po nich vždycky zapráší během několika minut. Ale zpátky k tomu jak probíhá MKAL. Takže základní instrukce máme, společně s přibližně měsícem na přípravu. Stephen během týhle doby sdílí různý tipy a triky jak vybrat a sladit barvy, takže všichni mají dost času a informací na to si dát svých pár klubíček dohromady. Já osobně mám roky kdy si připadám švorc a objednám si něco levnějšího (jako třeba Drops, nebo Holst) a pak mám roky kdy do MKALu nacpu všechny svoje poklady. Což bylo třeba letos, ale o tom budu ještě mluvit. V den D - tedy cast-on day - Stephen většinou dělá živé vysílání (to jsem zatím vždycky úspěšně prošvihla), ale hlavně v dopoledních hodinách všem co si návod zakoupili na Ravelry přijde TEN EMAIL a odkaz na první "clue" - což je první část ze čtyř, zpravidla doprovázená videonávodem na YouTube a jedním týdnem na dokončení. Stephen nám pokaždý klade na srdce, že to není závod, ale já si nemůžu pomoct a vždycky závodím sama se sebou. Prostě se občas i totálně vystresuju a pletu do noci, jenom abych to do toho dalšího pátku měla. (to prosím nedělejte NENÍ TO ZÁVOD) Tahle taškařice trvá čtyři týdny a pokud jste rychlopletař, nebo hrotič jako já, máte za měsíc komplet novej šílenej šál. Schválně používám slovo "šílenej" protože to je prostě Stephen a proto ho zbožňuju ♥ I kdybysme za ten měsíc upletli puntíkovatou chobotnici, já bych jí milovala. Jo, jsem nadšená. Zbožňuju ho.

Jak už jsem zmínila, letos jsem do MKALu investovala svůj vlněný poklad. A to (skoro celou) mojí sbírku přízí s příměsí třpytivého vlákna, který moje vnitřní straka za posledních pár let nasbírala kde to šlo. Jako hlavní a nejoblíbenější barvu jsem zvolila neonově žlutou od Das Mondschaf, kterou jsem si přivezla z festivalu BerlinKnits v roce 2017. Další dvě příze, nádherně tmavě šedou a tmavě modrou od FiberPassion, jsem zase ulovila v roce 2019 na Wollmarktu ve Vaterstetten a na závěr krásnou světle modrou a růžovou od PunkRockUnicorn jsem koupila letos v létě v Die Mercerie, pro kterou PunkRockUnicorn tuhle přizi nabarvila jako speciál, dostupný jenom v tomhle obchodě. Takže když si to dáte vedle sebe - neon, modrá, šedá, růžová - vyjde vám totální divočina a ještě se třpytkama ! Zbláznila jsem se? Jo. Budu ho nosit? Na stopro ! Protože není nic lepšího než komplet černý outfit a k tomu šál co vypadá jako houbičková halucinace.


Pletení bylo tentokrát nadmíru zábavný. Stephen opravdu vytáhnul všechny bizarní techniky na který přišel a mě hrozně bavilo zkoušet totální šílenosti, jako dutinkový housenky, nebo křížený dlouhý oka. Samozřejmě nesměla chybět brioche a nekonečný ukončování. Joooo !

Jeden z dalších důvodů proč se každý rok tak ráda MKALu účastním (krom toho, že ho plete naráz doslova tisíce lidí a je to super kolektivní záležitost) je právě ta nutnost na něm pracovat dnem i nocí celou tu dobu co probíhá, tudíž ho s sebou tahám na všechny akce který se v tom časovým období dějou. Ve výsledku je pak šál úplně nacuclej vzpomínkama na to kde jsem ho pletla. Jeden rok mám spojený s nahazováním na dálnici v autě po cestě do Berlína. Další rok si třeba pamatuju jak jsme seděli Blatouchu na Vinohradech a já dokončovala hvězici na Starflake. Letos jsem dost velkou část upletla v našem novým bytě v Praze, při čekáním až nám pánové z Ikey smontují kuchyň. Co MKAL, to vzpomínky ♥

No a teď už konečně k fotkám. Až teď mi došlo, že jsem nevyfotila žádný detaily, ale jak se to sdílelo týden po týdnu, přišlo mi že už je snad viděli všichni. Za to se omlouvám a pokud jste zvědavý rozhodně doporučuju okouknout hashtag #shawlographyMKAL na Instagramu, nebo projekty na Ravelry.







Komentáře

  1. Tvoje barevná kombinace je jedna z nejzajímavějších, kterou jsem v tomhle KALu viděla :) Ty fotky detailů mě osobně mrzí, miluju detaily. Tak hold pohrabu na insta. Je to nádhera! Možná se za rok též zůčastním, ale obávám se, že to v kombu s prací a školou asi nestihnu… uvidíme :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky