MAKE NINE 2022

 Jak jsem slibovala minulý týden, v dnešním článku budu mluvit o svých hlavních devíti pletacích plánech na tento rok. Jo, jasně nechám se na stopro rozptýlit něčím dalším a taky mám ještě na jehlicích dvě dodělávky, který jsem do seznamu nezahrnula, ale je dobrý mít plán kterýho se budu snažit aspoň trochu držet.

Pro ty kdo nevědí o co jde - hashtag #makenine se zažil na Instagramu jako taková novoroční tradice. Hned potom co si v hlavě shrneme projekty roku minulého, už si plánujeme projekty roku budoucího. A aby to pěkně sedělo do čtverečku, tak je to celkem devět fotek, devět plánů, devět závazků, devět zoufalých přání které už teď víme, že nedokážeme všechny splnit. Nevím jestli jsem vůbec někdy u někoho viděla, že by svoje makenine splnil, ale co ! Mě to pomáhá se trochu zorganizovat a zamyslet nad tím na co všechno jsem si v průběhu let nakoupila za vlny. Dává mi to disciplínu a pravidla, kterých se výjimečně držím. Ale o tom už jsem mluvila minule, teď jdeme na tu devítku pletacích přízraků !

Do listu jsem původně chtěla zahrnout i všechny rozpracované projekty, ale nakonec jsem se rozhodla tam dát jenom jeden který jsem nahodila už novoročně. Zbytek už má většinou nakoupený materiál i návody, jediný co zbývá je začít.


PINIA od Isabell Kraemer

Přítomnost tohodle svetru v mém makenine listu je čistě dílo náhody a štěstí v losování. Isabell Kraemer pořádala před Vánoci giveaway ku příležitosti vydání zmiňovaného návodu a podmínky soutěže bylo do komentářů napsat svůj ideální den volna a označit dvě další spřátelené pletací osoby. Já jsem napsala o svém ideálním hobitím dni obsahujícím dvě snídaně, pletení a absenci budíku a označila elfí kamarádku Ronju a spřátelenou hobití duši Báru ♥ A co se nestalo ? Vyhrály jsme !

Na svetr mám připravenou úplně delikátní barevnici - tmavě zelenou BC Garn Semilla Melange v odstínu - PINIE ! (není to úžasný??! Pinia z Pinie !) a výplet bude světlejší (hobití) zelená. Doufám, že kontrast bude fungovat. Držte mi palce.



TUVA'S ARROWS od Julie Knits in Paris

Že jste tenhle šál u někde viděli? U mě na blogu? Jo, v loňským makenine ! Zase jsem se k němu nedostala... ZASE... už je to kolik let? Pět ! No nazdar. 

Jak jsem psala už loni, na šál jsem koupila přízi na Berlin Knits společně s návodem přímo od Norne Yarns pro který Julie tenhle úžasný design navrhla. Na šál stačí jenom jedno klubko a vypadá super zábavně, navíc ho plánuju v tmavo-šedý, což je barva kterou ve své kolekci šátků značně postrádám. Takže pořád nechápu PROČ JEŠTĚ NENÍ HOTOVEJ. Takže letos, fakt... jinak se už jdu zahrabat.



STONECROP PULLOVER od Andrea Mowry

Tenhle svetr už mám v plánu nějakou dobu, ale nikdy jsem se nedokázala rozhodnou jaký barvy vybrat. Těch možností je TOLIK. Růžová a zrzavá? Černá a šedá? Červená a růžová? Mrzimorská? Zmijozelská?? Čím víc barevných kombinací mě napadalo, tím víc nerozhodná jsem byla... až jednou moje oblíbená PunkRockUnicorn nabarvila nádhernou tmavě hnědou přízi "Schwarzes Philipp" (která se teď jmenuje Black Goat protože někdo kdo nevěděl že jde o kozla jí nařknul z rasismu ha ha) a sdílela jí v kombinaci s nádhernou liščí oranžovou "Fuchs" a já měla v tu chvíli jasno, že tohle je ta osudová kombinace ! Přijde mi úžasně Halloweenská a podzimní a já doufám, že ten svetr snad do podzimu bude.





Tenhle design snad netřeba představovat. Ten se stal legendou ještě když ho ani sama Jennifer neměla dopletený a jenom sdílela první fotku. Jako většina lidí, i já jsem se do něj zbláznila. Sedlo se vzorem věnce z obilných klasů, úžasně jednoduchý a přesto neskutečně zajímavý motiv. Tentokrát jsem měla v barvách už od začátku víceméně jasno - přírodní. Nakonec volba padla na krémovou a světle hnědou. Jako kydal a čuně mám trochu strach z bílýho svetru, takže si možná budu muset pořídit bryndák. Nicméně žádná jiná barevná kombinace mi nepřišla tak krásná jako ta originální ! Svetr už jsem nahodila plus-mínus na nový rok (28.12. protože 01.01. jsem musela bojovat s trojicí létajících lebek v chrámu vodní bohyně) a jde pěkně od ruky !





Tohle je taková hodně jednoduchá záležitost pro kterou jsem se rozhodla v rámci použití vln ze syslírny. Kdysi dávno jsem si koupila několik klubek liščí oranžové a nějak jsem se nikdy nerozhoupala z toho něco začít. A tak jsem k nim nakoupila ještě pár klubek mohéru ve stejný barvě a konečně si upletu lišáckej chlupáč ! Návod vyšel v jedenáctém čísle časopisu Laine - jediný který jsem si kdy koupila, protože se mi prostě neskutečně líbila ta skleníková estetika a modelky a celkově proště nádhera, kterou jsem musela mít. Tak je taky na čase z toho něco uplést, ne?





Nádherný Nupullaan ! Další z návodů na který jsem se nemohla v roce 2021 dočkat a rozhodně měla v plánu si ho co nejdřív uplést. Což jsem taky začala. A skoro ho dokončila. A pak zase vypárala. Přírodní TukuWool se mi nakonec v kombinaci s tímhle designem nějak nepozdávala, pecky (bobbles) mi vylejzaly na rubový straně a celkově mě to nějak rozmrzelo. Návod to ale není špatný, pořád se mi moc líbí a zjistila jsem (ačkoliv jsem se tomu chtěla vyhnout), že by se mi nakonec úplně nejvíc líbil v pudrově růžový. Jo, vážně. Já a růžová. Pudrová ! Doufám, že bych ho mohla třeba stihnout na jaro až začnou kvést sakury ?? (pochybuju, ale snít o tom můžu)





Tak o tomhle jsem ani chvilku nepochybovala a hned kupovala návod. Vím, že Jenna K. chystá s nakladatelstvím Laine celou knihu návodů inspirovaných severskou mytologií (!!!) a jedním z nich bude i tohle povedný Lokiho dítko. Já ale nechci čekat a chci ho nosit už teď ! Zase ty koně, no. Já mám pro ně prostě slabost. Nenaplněný dětský sny a tak. Když už nemůžu na koních jezdit, tak si je aspoň upletu na svetru a budou třeba i osminohý ! 





Tuhle parádu jsem si koupila, když měl Stephen narozeniny a jako každý rok poskytoval na všechny svoje návody slevu. Rozhodla jsem se na tenhle svetr použít co nejvíc zbytečků barevných vlnek v kombinaci s černou. Už to mám všechno pěkně nachstaný v tašce. Tak uvidíme, myslím že to bude super. Už se nemůžu dočkat !
(Ty šílený cancoury tam samozřejmě dělat nebudu, to by se mi pletlo do kola.)




SAMMAL od Joji Locatelli

To by tak hrálo, abych letost něco neupletla od Joji ! Tenhle rozpínací svetřík už mám v oblíbených hodně dlouho a nedávno jsem zjistila, že je pletený z TukuWool. A kdo vypáral šál z přírodní TukuWool a neví co s ní? Já ! Z Nupullaanu bude Sammal a já budu mít snad konečně další rozpínací svetr. Těch mám žalostně málo a moc mě nebaví plést, ale nosím je ráda. Klasický problémy. Na co se ale nemůžu dočkat je výběr knoflíku ! Doufám, že letost už snad mor dovolí a já se zase podívám na Kaltenberg kde jeden ze stánků prodává růčně vyráběný knoflíky z keramiky, kostí nebo dokonce parůžků. Snad už v sobě nebudu mít celou láhev medoviny a zodpovědně si nakoupím sedm krásných knoflíčků a ne jako před pár lety, kdy jsem tam už značně rozveselená nakupovala knoflíky jak o život a až doma zjišťovala co že jsem si to přinesla. Absolutně nechápající proč jsem si proboha koupila ručně malovanej knoflík za 12euro ??! Ale jako je krásnej, to zas jo.



A teď můžeme začít uzavírat sázky kolik toho zvládnu. Krom pletení bych se ráda letos zase nějak aktivně vrátila ke kreslení, pohnula s knihovnou plnou nepřečtených knih (ta knihovna se fakt rozpadá jak je přecpaná) a sedla aspoň párkrát k šicímu stroji. Zároveň chci pokračovat v překonávání limitů své tělesné schránky - tím myslím, zlepšit se v pole dance a konečně pohnout se svojí flexibilitou (provaz !)  Chtěla bych zkusit vyšívání a pořídit si víc kytek. Moje nejčerstvější úchylný plány do budoucna jsou začít se učit rusky a zkusit cosplay. Každej máme něco, že jo. Tak uvidíme.

Další článek už je ve výrobě - tenhle týden jsem dokončila nový svetr a dneska jsme v chumelenici nafotili fotky, takže teď už stačí jenom k tomu sednout a všechno napsat.

Na závěr chci poděkovat všem kdo tyhle moje pleteniny už rok čte, sleduje, komentuje a přehlíží moje gramatický chyby ♥ Děkuju moc, jste boží !




Komentáře

  1. Parádní výběr 🤍 držím palce, ať je v té správné rovnováze s impulzivními nahozeními 😁 a na tu Pinii je strašně těším 🤩

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky