Opus

 Tak schválně - kolik jste letos pletli Vánočních dárku ? Já jeden a docela mě to vyčerpalo ! Časově jsem si to naplánovala výborně, vlnu objednala už v létě a nahodila na začátku listopadu. Však je to taky jenom šál "to budu mít hotový za tři týdny a pak se vrátím zpátky ke KALu Vlněných Sester a stihnu všechno" ...joo jasně ! (známe, tyhle plány)

Můj Vánoční dárkový projekt pro tenhle rok byl nádherný design "Opus" od kanadského návrháře, který se jmenuje Maxim Cyr (nevím jak to skloňovat, tak to píšu takhle divně tu větu) a jehož jméno se tu už objevilo ve spojitosti s medvědím "Unbearable Hoodie" svetrem, který jsem dokončila v létě. Maxim Cyr tvoří společně se svým snoubencem Vincentem Deslandes duo Les Garçons , vlastní online obchod s ručně barvenou vlnou (od Vincenta) a řadou super roztomilých doplňků, odznáčků a značkovačů s ilustracemi od Maxima, který je mimo pletení, předení a navrhování hlavně ilustrátor dětských knih (jako trochu závidím, taky jsem měla podobný cíle). Oba zároveň točí podcast na YouTube, který je super a já na něj už hrozně dlouho nekoukala a musím to nutně dohnat až budu mít zase nějaký zdlouhavý pletení.


Šál "Opus" Maxim prezentoval už jako WIP (rozdělaný projekt) právě v jednom z prvních dílů podcastu a mě celý ten design, barvy a textura neskutečně zaujali. Přemýšlela jsem o verzi pro sebe, ale pak jsem si říkala že by to byla úplně promarněná příležitost takový krásně genderově neutrální design nevyužít k tomu, abych konečně zase něco upletla pro svého muže. Aby bylo jasno Honza je člověk pro kterýho fakt nechcete plést. Všechno ho štípě, na všechno má alergii, nic se mu nelíbí a když se ho zeptám jaký čtyři barvy by chtěl, tak mi řekne "černou". Takže jsem opatrně navrhla tento design a ten se setkal s úspěchem ! Barvy jsme zkoušeli všechny možný a nakonec se vrátili zpátky na začátek - stejné jako má originál na fotce, ale v odstínech šedé s kontrastní zlatou (na tom jsem si trvala a jsem hrozně ráda, že jsme to tak nechali, protože to vypadá super).

Návod je - jako vždy u Maxima - výborně napsaný, srozumitelný, krásně zpracovaný. Ačkoliv design vypadá bůhvíjak složitě, tak jsou to vlastně jenom oka hladce, na rubu obrace, snímaná oka a přidávání jednou za pár řad. Vůbec jsem neřešila nějaký napětí příze, dělalo mi to takový krásný tunýlky, díky kterým je pak šál úžasně naducanej a celkově zahřívací na zimu, paráda, úžasnost, chci ho taky kdyby to jenom netrvalo tak dlouho uplést ! Ze začátku to pěkně odsejpá, mění se barvy, ale jak se řady prodlužují tak to trvá sto let a musela jsem si to ke konci časově rozplánovat, na každý den několik řad abych si byla jistá že to vůbec zvládnu na čas dokončit. Jo, to je něco co vážně dělám - vytvořím si pletací plán a pletu denně určitý počet řad/opakování vzoru. Vážně to pomáhá pokud se zaseknete a potřebujete s něčím výrazně pohnout a nebo dokončit projekt na čas. Jsem na sebe občas přísná....občas...jako, už se to moc nestává... poslední dobou jsem spíš lenoch.

Přízi jsem zvolila opět Tove od firmy Sadnes Garn, kterou mám vyzkoušenou z "Prague Cowl" a vím, že Honzovi nevadí. Vybrali jsme všechny odstíny šedé, které jsou k dispozici, černou a kontrastní odstín Oker. Pletla jsem na jehlicích 3.5 protože jsem 3.75 neměla (teď už jsem to napravila a koupila si hned dvoje). Návod můžu určitě doporučit i odvážným začátečníkům, protože nevyžaduje žádný složitý techniky, jenom velkou dávku trpělivosti a odhodlání !




○ OPUS od Maxim Cyr ○ návod na Ravelry ○

Komentáře

  1. Proč to dělá ty tunýlky? To je optika nebo nějaký pletací trik co ještě neznám? Vypadá to moc pěkně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou to snímaná oka - dělá to takový plastický efekt, hodně populární poslední dobou, hlavně Stephen je teď používá snad na všechy svoje designy :) Anglicky "slip stitches"

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky