Pletací shrnutí roku 2021

 Rok se s rokem sešel a já píšu blog o pletení už celých dvanáct měsíců ! První článek jsem napsala loni 21. ledna - o mém "make nine" - což samozřejmě taky chystá, ale nejdřív jsem chtěla sepsat takový ohlédnutí a shrnutí všech dokončených projektů v uplynulém roce.

Letos, víc než kdy jindy pro mě bylo pletení vážně terapie. Ve dnech kdy jsem se nedokázala donutit k ničemu produktivnímu a celkově neměla chuť už vůbec o ničem přemýšlet, jsem nakonec vždycky sáhla po jehlicích (a nebo ovladači od Play Stationu, to nepopírám). Přestože jsem v minulém roce hodně zanevřela na moje oblíbené kreslení a knihy, chuť do pletení mě naštěstí neopustila ani jednou. Dokonce jsem to dotáhla tak daleko, že jsem vydala vlastní návody na Ravelry ! A hned dva ! Je to něco, co už jsem dlouho chtěla zkusit, ale hrozně moc si nevěřím že to zvládnu. Tak uvidíme jestli se někdy rozhoupu k dalším designům. Nápady mám, vlny jsem taky nakoupila, teď ještě to sebevědomí.

Můj první návrhářský počin byl nákrčník "Prague Cowl" - jednoduchá, zábavná, rychle hotová, trojbarevná roura, zdarma ke stažení na mém Ravelry.


Potom co jsem si vyzkoušela co a jak, pustila jsem se do navrhování víc zodpovědně. Můj druhý design "Honeymoon in Dublin" už jsem si nechala otestovat (děkuji, všem co mi pomohli a přidali se k testování !) a vydala ho na Ravelry jako svůj první placený návod.


S navrhováním bych ráda dál pokračovala, jenom musím překonat ten osobní blok. Přestat se bát čísel. A taky trochu zapracovat na fotkách. Celkově je toho ještě hodně co se musím naučit, tak snad bude i nějaká energie.

No a teď už k tomu shrnutí dokončených projektů !

V roce 2021 jsem dokončila neskutečných 14 PLETENIN ! 
5 svetrů, 2 rozpínací svetry, 1 tílko, 1 kulicha a 5 šátků 

Hned na začátku 2021 jsem si nasadila laťku pekelně vysoko a v lednu dokončila svůj první komplet výplétaný svetr "Ghost Horses" od Caitlin Hunter. Jsem na něj neskutečně hrdá a i když se mi trochu šponuje na ramenou, nosím ho ráda a určitě bych si zase někdy něco podobnýho upletla.


Navázala jsem lednovo-únorovou nečekanou pleteninou "Woodspirit Sweater" od Katerina C. Rieckel. Na pětkách jehlicích to šlo pěkně od ruky a ačkoliv jsem to neplánovala na sklonku zimy jsem měla další super svetr !


V únoru jsem taky konečně dopletla jednoho kostlivce co mi ležel v tašce už od září "Stay At Home Shawl" od Susanne Sommer. Tou dobou nejspíš probíhala padesátá vlna a dvacátý lockdown, tak jsem  asi měla hodně času na pletení.


Zároveň jsem také nahodila velký jarní KAL, které pořádaly jako vždy Vlněné Sestry. Tentokrát se pletlo podle Petite Knit. Já si vybrala rozpínací svetr, protože těch mám žalostně málo a přitom je nosím ze všech nejvíc. Zvolila jsem tedy "Anker´s Cardigan - my size" v čokoládově hnědé, která odstartovala nákup ještě několika dalších klubek v této (pro mě) neobvyklé barvě. Nějak se mi zalíbila !

    
V květnu jsem pak vytvořila super rychlý a krásný "Crescent over Lothlorien" z černého hedvábí. Šál byl hotový za méně než týden ! Musím přiznat, že jsem ho ale moc neunosila - zatím. Nějak jsem si na něj nikdy nevzpomněla když bylo teplo a když se ochladilo, tak už na něj byla zase moc zima. Musím ještě vychytat to správný období na tenhle typ doplňku.


Zároveň jsem také v květnu dokončila "Branches & Buds" od Carrie Bostick Hoge, který byl takový uklidňující projekt po značně nepovedeném novoročním nahození ze stejné příze. Párkrát jsem ho měla, ale pak začalo být moc teplo tak už se nemůžu dočkat až ho zase vytáhnu. Návod jsem si upravila a oproti originálu zakončila rukávy dutinkou, tělo natáhla do délky tuniky a zadní část prodloužila, aby se dal pěkně nosit k legínám.


No a pak nám začalo období letních pletenin a upocených rukou na jehlích. Já jsem příchod léta oslavila koupí nového kola, které jsem velmi pletařsky pojmenovala "Stephen" a tak abysme se Stývnem pěkně ladili upletla jsem si červeno-růžový "Super Simple Summer Sweater" od Joji Locatelli. Z bavlny, na čtyřkách jehlicích to byl opravdu rychlo-projekt. Bohužel než jsem ho dopletla začalo být takový vedro, že jsem ho měla nakonec jenom párkrát. Tak snad letos !


Uprostřed léta, v tom největším vedru, jsem také dokončila medvědí svetr z února - "Unbearable Hoodie" od Les Garçons. Tuhle parádu jsem doslova začala nosit až teď, protože na něj nebyla dost veliká zima. Nosí se výborně a díky volbě barev se mi parádně hodí ke všem 150 kalhotám, 200 sukním a 500 legínům co mám. 


Po zimním huňatým svetru jsem si potřebovala trochu odlehčit hlavu a pustila jsem se do nádhernýho "Golden Oak" tílka od "Amanita" Agata Mackiewicz. Do teď jsem byla k pleteným tílkům docela nedůvěřivá, ale po týdnu nošení a dovolené v jurtě kam jsem si ho vzala, se prokázalo jako super kousek a letos si chci určitě zase něco takhle letního uplést.


Ke konci léta jsem se pustila do prvního kousku z úžasné knihy "52 Weeks of Shawls" a to do teploučkýho "Sotabosc" šálu od Elena Solier Jansà. Tohle byl zase úlet co se ročního období vs. tloušťka vlny týká, trochu jsem se u pletení zavařila a šál šel z blokovacích desek rovnou do šuplíku, ale jen co se ochladilo stal se z něj můj nový oblíbenec.


Začátkem srpna jsem také dokončila dalšího kostlivce a tím byl dlouho plánovaný "Hitofude" svetřík od Hiroko Fukatsu. Byl to takový můj cestovní projekt do kapsy a celkově mě moc bavil. Unosila jsem ho pak ještě docela dost do práce, vypadá hrozně hezky k šatům a není mi v něm vedro když jedu na kole.


Koncem léta jsem v rámci úklidu nahodila jednu čapku. Každý rok si musím aspoň jednu uplést ! (v 2020 jsem teda myslím neupletla žádnou, ale jinak tenhle zvyk tak nějak nenuceně dodržuju) Asi napořád jí budu mít v hlavě spojenou s tím, že většinu jsem jí upletla ve frontě při čekání na očkování. Až bude konec světa a budeme čekat na transport do protiatomovýho bunkru, já tam budu stát a plést kulicha, takovej můj trik na zvládnutí stresu. Nějak se mi nikdy nepovedla hezky nafotit, takže jsem tady "Dylan's Beanie" od Woolly Wormhead ani neukazovala. Momentálně moje nejvíc nošená.


A pak už přišel čas na podzimní pletací nálož. Spousta KALů, výhledy na chladnější počasí, podzimní barvy ! Samozřejmě jsem nesměla chybět u každoroční taškařice Stephena Westa, takže můj další dokončený projekt byl letošní "Shawlography" MKAL.
I přes totálně ujetý barvy šál nosím moc ráda a baví mě k němu ladit neonový naušnice, nebo ponožky.


A jdeme do finále ! Posledním dokončeným projektem byl šál o kterým jsem mluvila minulý týden - "Opus" od Maxim Cyr. Vánoční dárek pro mého muže, který si sám vybral a od Štědrýho dne nesundal. Mám radost velikou !


Na závěr mého ohlédnutí za propleteným rokem samozřejmě nesmím zapomenout zmínit moje pletařský plány zvaný "make nine" a jak to s nima teda dopadlo.

Musím říct, že pro mě jako člověka roztěkaného, je taková výzva přesně tou strukturou, kterou potřebuju. Sice jsem neupletla všechno co jsem měla v plánu, ale rozhodně jsem se díky "make nine" konečně rozhoupala k dlouho plánovaným projektům místo hamižnýho nahazování všech novinek, který nutně potřebuju. Samozřejmě ve chvíli kdy by mě taková výzva nějak kreativně omezovala a třeba bych se kvůli tomu zasekla, tak se na to vykašlu, ale dokud mi to dává směr a disciplínu tak nepřestávám.


A teď už je asi jasný o čem bude další článek !
Tenhle týden se pokusím dát dohromady finální devítku, která bude mojí prioritou na rok 2022




Komentáře

  1. Díky bohu za další článek! Mám neskutečnou depku, na pletení jsem víc jak měsíc z toho důvodu nesáhla, takže mi teď udělalo radost si přečíst o tvých povedených projektech! Ten zrušený projekt je ten monstera svetr, co ti nějak nesedl, že? To mě mrzí... Ale je fajn, že sis alespoň namísto toho udělala něco, co konečně sedí :) Pleteš fakt rychle! Já jsem taková ostuda... Mám rozpletené 3 věci - slice of light šál, lovebirds svetr a yume svetr... yume dokončuju rukávy a to mě neskutečně nebaví. Doufám, že až skončí tohle obrovské utrpení jménem studium (alespoň tento nechutný semestr), pustím se zase do šití a pletení bez jediné výčitky... Jsi mi inspirací <3 Těším se na další tvé projekty!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Ah, to mě mrzí s tou otravnou školou... ale zase až bude po všem tak bude na pletení a šití času dost ! A není to závod, takže když budeš plést rukávy půl roku, tak co - nestane se nic :) lepší než se do toho nutit ! Mě na rukávy pomáhá koukat u toho na nějaký blbosti na Netflixu (třeba Sugar Rush ha ha) nebo si dát na každý den určitý počet řad na pár minut a ono to postupně roste samo :)

      Vymazat
  2. Myslím, že se nemusíš bát hupsnout do kolejí navrhování, protože máš úžasný smysl pro estetiku, barevnost a tak podobně. Všechny kousky jsou obdivuhodné. S chutí do dalších pletacích dobrodružství. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ♥ No už mám na jehlicích další design, tak třeba to i někdy dodělám :D

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky