Avena

 Jak už jsem psala v článku o make nine - tenhle svetr snad ani nemusím představovat. Myslím, že každý kdo se tak nějak pohybuje v moři pletacích sociálních sítí zaznamenal alespoň jeden test knit, nebo zmínku o dalším úžasným designu od mistrině vyplétaných sedel - Jennifer Steingass. První fotky se objevily už někdy v létě, ale vývoj se nějak zadrhnul a tak se objevil na Ravelry až v prosinci. Samozřejmě jsem si hned od začátku říkala, že TENHLE - tak ten fakt musím !

Nejenom, že ujíždím na vzorku obilí a různých lučních trav, ale ještě se mi neskutečně líbí jak se stébla točí okolo krku, jakoby ve větru. Nádhera ! Samotný design má klasy pletené dvěma barvami - odstínovaný, aby byli trochu světlejší na konci. Nekteří pletaři a pletařky si s tím neskutečně vyhráli a měnili barev hned několik. Viděla jsem úžasnou verzi ve všech barvách hnědý, ale i super duhovou ! Já osobně jsem se rozhodla držet při zemi a naopak klasy nestínovat vůbec. Upřímně hlavní důvod byl, že jsem nechtěla mít tolik zbytků. Už takhle mi z hnědýho klubka zbyla skoro polovina ! Bohužel v tloušťce vlny "worsted" vlastním v syslířně zbytků asi tak nula, takže nebylo co využít.

V barvách jsem tentokrát měla víceméně jasno. Původní kombinace se mi líbí ze všeho nejvíc - hlavní barva světlá a k tomu tmavý klasy, nejlíp přírodní odstíny. A tak když jsem na Vánoce v Praze zaplula do Yarn Queen, šla jsem do poličky s De Rerum Natura tak nějak najisto. (Teda chvilku mě ještě rozptylovala nádherná lilkově fialová v kombinaci se zlatou, ale to zase jindy !) Společně s přízí jsem taky nakoupila knihu Stripes od Laine a nový jehlice ! Už delší dobu jsem toužila vyzkoušet ony slavné ChiaoGoo, které všichni vychvalují do nebes. A protože 3.75 která je potřeba na tenhle svetr ve svojí kolekci nemám (no vážně), tak jsem tenhle nedostatek napravila a ještě k tomu pro jistotu vzala jedný 3.5 protože těch není nikdy dost. Musím potvrdit chválu, protože tohle je teda rozdíl od lanek které používá třeba KnitPro. Vůbec se nekroutí, hezky se drží, jehlice mají špičku, takže třeba na krajku budou perfektní !

Tomuhle svetru říkám "Novoroční nahození", ale není to až tak úplně pravda, protože jsem nahodila hned jak jsem přišla domů a to bylo asi tak dva dny před Silvestrem. Už dopředu mi bylo totiž jasný, že na Nový rok budeme buď hrát Dračák a nebo budu spát. Klasika. (nakonec jsme hráli Dračák a víc si moc nepamatuju?)

Svetr se plete jedna radost. Na 3.75 jehlicích to jde od ruky, sedlo je zábavný, jednoduchý a nevyžaduje nějaký extra veliký soustředění na tabulku výpletu. Samozřejmě jsem zase málo utahovala, takže mi vyšlo větší a delší než má, ale já už s tím tak nějak počítám, takže mi to nevadí. Navíc oversized svetry mám stejně radši. Tělo a rukávy jsem měla hotový za dva večery a jednu jízdu tam a zpátky do Prahy. Upřímně, snažila jsem se svetr doplést co nejdřív protože se začalo nějak nebezpečně oteplovat a já si ho chci ještě párkrát vzít, než půjde hibernovat do šuplíku a zase ho půl roku neuvidím.


Tentokrát bych návod rozhodně doporučila začátečníkům, kteří si chtějí vyzkoušet svetr s vyplétaným sedlem. Samozřejmě ne jako úplně první projekt. Chce to už vědět jak zacházet s kruhovou jehlicí, jak fungují zkrácené řady a techniku přidávání. To jde ale všechno snadno najít na YouTube, takže žádný strachy ! 

Fotky jsme nafotili o víkendu na výletě v podhůří Alp, kam jsem svetr vytáhla poprvé provětrat. Na výletech v horách vždycky potkáme tolik úžasných míst kde by se daly dělat parádní fotky pletenin, ale kdo to má s sebou tahat ?? Navíc je většinou hrozný vedro a já vypadám jako spařený prasátko. Takže tohle byla jedinečná příležitost vyfotit svetr s výhledem na Alpy bez námahy.

Na hlavě mám svoje veledílo "Deer With Little Antlers Hat" od úžasné Tiny Owl Knits ve který si teď připadám jako Gus ze seriálu Sweet Tooth ♥


○ NÁVOD AVENA ○ OD JENNIFER STEINGASS NA RAVELRY ○

Komentáře

  1. Hrozně ráda bych někdy upletla něco oversize, ale jako chronický utahovač a zásadní nepletač vzorků mi všechno vyjde vždycky spíš menší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jedině zvolit nějakou o dost větší velikost, než normálně :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky