Ariadne

Po menší odmlce jsem zpět s dokončeným projektem ! Absolutně jsem neplánovala takhle dlouho nic nedoplést, ale můj nejvíc pokročilý projekt - šál Beekeper's Secret od Melanie Berg, jsem po půl roce pachtění vypárala a tím se vrátila do bodu nula co se materiálu na články týká.

Ale teď už k tomu hlavnímu ! To že Vlněné Sestry pořádají každý rok dvakrát společné pletení (KAL - knit along) víme snad všichni a taky se na ně většina z nás už nemůže dočkat. Já si třeba podle toho plánuju pletací projekty a taky rozpočet na útratu za příze a podobně, protože ať je to co je to, chci se účastnit ! 

Ani letos nás Vlněné Sestry svou kreativitou nezklamaly, protože společně s českou návrhářkou Petrou Machovou Kouřilovou (Pipa Yarns & Knits) si na náš připravily ne jenom KAL, ale dokonce MKAL ! Což znamená společené pletení, ale s tím rozdílem, že nikdo neví co se plete. Jo, vážně. Věděli jsme že to bude šál, že na něj budou potřeba tři vlnky tloušťky fingering, návin 400m. Ideálně jednobarevné a kontrastní. A to je všechno, necháme se překvapit. Každý týden dostaneme další část návodu, dokud nebude šál kompletní. Kdo mě zná, tak ví že tohle zbožňuju, takže jsem byla absolutně nadšená a hned šla vybírat vlny. 

Trochu jsem to s přemýšlením přehnala a než jsem se rozhoupala, tak první kombinace z e-shopu zmizela (byla to podobná trojice barev s rozdílem, že tam byla místo jedné z barev taková ta lišácká zrzavá). Plán B bylo se trochu rozšoupnout a vyzkoušet (pro mě) novinku West Yorkshire Spinners Exquisite 4ply, což je luxusní, nádherně jemná příze se složením 80% falklandská vlna a 20% hedvábí. Vzledem k tomu, že jsem se teď v posledním roce vrátila ke svým záhrobním kořenům a zase chodím jak černá můra, moje barevná představa byla hodně tmavá a verzatilní. (z části taky proto, že jsem nevěla jaký styl šálu to bude) Rozhodně jsem chtěla mít mezi vítěznou trojicí černou, to je jasný. Pak mě hrozně nalákala "bordeaux" a vzít k tomu odstín "wistera" už byla nutnost. Vlny dorazily ve stejný týden jako moje nová, úžasná, nádherná, nejkrásnější sukně od Sleeping Doll Yuki a co se nestalo?? Úplně perfektně k sobě všechno ladí ! OSUD


Společné nahazování jako vždy probíhalo formou soukromého online večírku na YouTube. S rozdílem, že tentokrát ne ve středu, ale v pátek. Což značně nahustilo program našeho skoro-normálního pátečního večera o ještě jeden večírek navrch. Výsledek vypadal následovně - na stole jsem měla pletení, nahazovala jsem, poslouchala, psala komentáře, zároveň jsem se malovala, česala a večeřela. Multitasking ! Po skončení večírku jsem skočila do síťovanejch punčocháčů a "tanečních bot" a kolem půl jedenáctý už jsme byli na cestě k protančené noci v gothic klubu. Občas je to náročný skloubit všechny ty zájmy dohromady...


Nicméně první část byla jednoduchá a rychlá, takže v pondělí už bylo hotovo. Pak přišla část číslo dvě a to byla teda nálož ! Sice jsme dostali pár dní navíc díky Velikonocům, ale i tak jsem to nestihla doplést včas a pak začínala čtvrtou - kratší část - až pár dní po vydání. Což zase kolidovalo s týdenním pobytem v Praze, koncertem Ghost (po kterým jsem popravdě sedla a ještě do dvou do rána pletla, protože jsem se potřebovala uklidnit abych vůbec z toho nadšení usnula), stopadesát oslav narozenin všech členů rodin (u nás se snad všichni narodili na začátku kvěna) a zase cestování zpátky. Takže na nádherný lotyšský copánek jsem neměla absolutně vůbec klid, vždycky jsem to vzala do ruky na deset minut a už zase bylo něco. Vážně se divím, že jsem to pak doma rozmotala a dokončila. No a pak přišla poslední část a to byl ten NÁDHERNEJ okraj. Jako vážně. ÚŽASNOST. Jsem z něj tak nadšená, ty detaily, ta krajka, ty špičky ! Sice mi to trvalo neskutečně dlouho doplést, protože se poslední dobou nedokážu moc soustředit. (roztěkanost po přežití moru, prej normálka) Takže jsem vždycky upletla jenom tak pět, deset opakování za večer... nebo jsem taky po dvou usnula. Mno, nebyl to můj nejlepší výkon, co si budeme povídat.


Každopádně radost po dokončení byla neskutečná. Šál se doslova vyblokoval sám, jenom jsem ho vymáchanej položila na parkety a špičky se samy vytáhly, ani jsem to nemusela špendlit. Do rána uschnul do perfektního tvaru i velikosti. Příze drží tvar a zůstala nádherně jemná. Jak moc hřeje posoudím, až se zase trochu ochladí. U focení fotek jsme měli úžasných 28°C takže hřál dost, ale to upřímně všechno co jsem měla na sobě.

Z nějakýho neznámýho důvodu mám tentokrát asi milion fotek, tak doufám, že si užijete Ariadne ze všech možných i nemožných úhlů pohledu. Detaily jsem fotila doma na skříni, ale nošené se sukní "Necropolis" jsme nafotili u nás na hřbitově. Samozřejmě nikde u hrobů, to bych u funkčního hřbitova nikdy neudělala, ale jsou tam takový cestičky jak v parku kde občas nějakou tu pleteninu vyfotíme.






○ ARIADNE od Pipa Knits & Yarns ○ návod na Ravelry ○

Komentáře

Oblíbené příspěvky