Sleipnir Sweater

 Můj vysněný huňáč s Ódinem jedoucím na osminohém oři je hotový a já si ho na sebe nevezmu ještě asi tak půl roku, protože venku je léto. 


Asi nikoho nepřekvapuje, že jsem tomuhle svetru dala přednost před ostatními pletacími plány. Dokonce jsem byla natolik odhodlaná ho mít a dokončit co nejdřív, že jsem nedbala na roční období a nahodila super zimní pleteninu na začátku jara. Příze jsem měla objednaný už od loňska, tak nějak jsem si to chtěla sama se sebou pojistit, že TENHLE - ten budeme mít !


Vzhledem k tomu, že jsem nakupovala na začátku září společně s vlnou na Honzův Vánoční šál (celkově tohle je pro mě období kdy přestávám nakupovat pro sebe a začínám utrácet za dárky), rozhodla jsem se pro kvalitu za nízkou cenu - takže moje oblíbená Sandnes Garn, tentokrát poprvé Peer Gynt ! Což mi prostě nedá a musím tady teď přidat TUHLE ABSOLUTNÍ PECKU, která mi bude zase hrát v hlavě minimálně týden. 

Ehm... no tak já jsem si teď zatrsala, uklidnim se a pokračujeme...


Barevně jsem byla docela nerozhodná. Líbí se mi originál - hnědá a bílá. Autorka píše, že původní malba podle které vytvořila vzor je kamenná deska nabarvená terakotou a bílou barvou. Což mě dost lákalo, ale nakonec jsem vsadila na jistotu a zvolila klasiku - tmavošedou a špinavou bílou. Severská nálada zachována a bude se mi hodit ke všemu.


Bohužel celkový dojem z návodu mám takový rozpačitý. Po celou dobu pletení jsem se nemohla zbavit pocitu, že návod nebyl otestovaný a už vůbec nikdo nekontroloval angličtinu. Například použití výrazů jako "armpit" (podpaží ve smyslu část těla a ne oblečení) místo klasickýho "armhole"  mi přišlo fakt humorný. A chyby bohužel nebyly jenom v gramatice, ale i v číslech. Svetr jsme pletli společně s dalším pletařem na Instagramu a konzultovali spolu všechny strasti a pasti tohodle návodu. Já jsem pletla nejmenší velikost, protože mi z Ravelry tak nějak došlo, že svetr bude obr i tak. (to už mě trochu varovalo, ale řekla jsem si že to risku a půjdu do menších jehlic a nejmenší velikosti) On pletl jinou velikost, větší... a litoval. Takže sedlo pletl na dvakrát. Já jsem pokračovala dál v pletení těla, on už začal rukávy a vůbec mu nevycházel počet ok na výplet, rozhodl se autorku kontaktovat a dostal odpověď typu "to tam nějak prostě uber aby to vyšlo" ...tak teda jo! V tenhle moment už jsme to nějak přestali brát vážně a začali trochu improvizovat. Nějak jsem nepochopila v návodu stanovenou délku těla před výpletem 44CM ?! To je neskutečně moc ! Upletla jsem asi 22cm a je to akorát, kdybych pletla dál nikdy by mi nevyšla příze na rukávy. (měla jsem tolik kolik bylo v návodu) Jsem vážně ráda, že z toho nebyla další katastrofa jako tenkrát s Monstera svetrem. Jestli mě něco vážně dokáže naštvat je když zaplatím za návod, nakoupím si vlny, věnuju hodiny času pletení a všechno je to k ničemu, protože autor to prostě odfláknul.

Nicméně všechno dobře dopadlo a Sleipnir je na světe. Pokud vím už brzo autorce návodu Ihtiriekkoknits vyjde kniha ve spolupráci s nakladatelstvím Laine, takže počítám že tam už bude všechno opravený, upravený a bude dávat smysl. Knihu si samozřejmě koupím, i přes pár chyb a srandovní angličtinu má tahle návrhářka úžasný nápady a navíc to bude mít určitě zase perfektní estetiku, jako všechny knihy od Laine. Takže už se nemůžu dočkat !

Svetr má trochu zvláštní konstrukci těla - po oddělení rukávů se pořád ubírá na obou stranách. Z tohodle jsem měla fakt strach, už takhle mám široký ramena, vážně to nechci víc zvýrazňovat. Nakonec to vypadá v pohodě, všechny nerovnosti a vypoukliny ve výpletu se namočením vyrovnaly a svetr sedí krásně. A jak hřeje ! No, do šuplíku s ním, já chci teď léto.

Tady ještě pár technických údajů - pletla jsem na jehlicích 3,75 (kovové, Chiaogoo), nejmenší velikost v návodu, padlo všech 9 klubek Sandnes Garn Peer Gynt v barvě "Koks Meliert 1088" a 3 klubka v barvě "Beige 2650" zbylo jenom trochu od kažý barvy. Příze je měkká, nekouše a krásně hřeje. (jakože není to úplný máslo, ale ani to není nesnesitelný) Pokud to někoho zajímá, nakupovala jsem v německém online obchodě Lanade.de (kteří mi mimochodem nabídli možnost psaní článku k nim na blog ♥ bohužel moje němčina ještě není na úrovni, kdy bych si na tohle troufla...a asi ani nikdy nebude...upřímně jsem ráda, že zvládám tohle v češtině ha ha...i tak mi to udělalo velikou radost)


○ SLEIPNIR od Ihtiriekkoknits ○ návod na Ravelry ○


Komentáře

Oblíbené příspěvky