Keseran Pasaran

 Lehký svetřík "Keseran Pasaran" od návrhářky Eri Shimizu jsem vůbec neměla v plánu plést. Mám zálusk na spousty návodů z 11. čísla časopisu Laine, ale zrovna tenhle jsem nějak přehlídla. Cesty pletenin jsou ale nevyzpytatelné a tak se stalo, že jsem vypárala svůj půl roku nahozený šál "Beekeper's Secret" od Melanie Berg a při hledání nového projektu pro tři klubka Malabrigo Lace mi Ravelry doporučilo tenhle svetřík. Pletený je ze dvou přízí najednou - tenoučká lace a ještě těnčí mohér. Ponořila jsem se do hlubin své hordy klubíček a vytáhla nádhernou vínovou vlnku od Lotus Yarn. Tyhle přadýnka mám už asi tak sto let a původně jsem si je kupovala aby se mi barvou hodili k červeným dredům. Což už samozřejmě dávno nemám, takže je na čase pro ní konečně něco najít ! Tahle vlnka je speciální v tom, že je upředená z tibetského jaka a firma Lotus Yarns pochází z Číny. Což mě neskutečně zaujalo a musela jsem je tenkrát nutně mít ! 

Vzhledem k tomu, že Malabrigo lace je docela taková fuflavá, tak v kombinaci s pevnějším jakem vytvořili perfetkní dvojici pro Keseran Pasaran. Vzoreček vycházel a tak jsem se do toho obratem pustila  abych zahnala mrzutost z toho, že jsem právě vypárala šál který jsem pletla několik měsíců a nakonec z toho byl žoužel.

Svetr má vcelku normální raglánovou konstrukci, ale návrhářka se rozhodla ho trochu ozvláštnit pár  vychytávkama, který jsem ještě nikdy předtím nedělala. Jsou to jenom malinký detaily, ale vypadá to super. Takže jak límec, tak konec rukávu zdobí tři řady střídavě snímaných ok, což dělá vážně zajímavý efekt. Rukávy se překvapivě vůbec netvarují, jenom na konci se ubere spousta očí a tím získají trochu balonový tvar - jinak sedí perfektně! Čumim.

Lem těla zdobí další zajímavost a to je vzor tvořený obtočenými oky (wrap stitch). To mi ze začátku moc nedávalo smysl a přišlo mi, že to vůbec nevypadá tak jako na fotce, ale nakonec se to nějak vylouplo a jsem s tím spokojená. (i když mám pořád pocit, že ten jejich vypadá jinak)

Na čtyřkách jehlicích projekt hezky rostl, měla jsem ho s sebou na dovolený ve Zvonkovém Údolí a nakonec dorazila rukávy při hraní Dračáku u nás doma. (mám hrozně ráda, jak v každý pletenině je spousta vzpomínek na místa a příležitosti u kterých se tvořila)


Jako vždy jsem nadšená z širšího límečku, protože mi z něj pěkně vykukují ramínka od tílka/podprdy/braletu. Délka těla i rukávů je tak akorát a vzor celou pleteninu tak pěkně odlehčuje, takže je svetřík vzdušný a není v něm vedro. Myslím, že na ranní cyklo-jízdy do práce bude perfektní ♥


A teď bych ještě ráda věnovala pár slov zmiňovanému původnímu projektu, který jsem komplet vypárala - "Beekeper's Secret" od Melanie Berg. Tenhle šál se mi líbil od první fotky. Přemýšlela jsem nad testováním, ale nakonec jsem na to nenašla čas ani odvahu. Nicméně jsem si ho pořídila hned jak vyšel a objednala na něj tři klubka Malabrigo Lace v nádherný tmavě hnědý "Rich Chocolate" barvě. (zase ta hnědá, co se to se mnou děje). Šál jsem nahodila a ze začátku to byla docela zábava, i když taky trochu výzva. Melanie pro tenhle šál používá speciální techniku, který říká "bee stitch" - což je několik ok spletených dohromady a tak jako docela to vypadá jako včela... a trvá to sto let, než se jeden umotá... a celá první část jsou jenom tyhle včelí očka... což je, no... ne úplně zábavný... pak konečně začne změna... změna k jednoduchým variacím hlace a obrace po dobu nekonečných 100000 řad ...co vám budu říkat, nebavilo mě to a ještě víc mě nebavilo, že ačkoliv jsem všechno dělala (asi) správně, začala mi rapidně docházet příze a musela jsem objednat další klubko, jinak by mi to na obpletení celýho obvodu nikdy nestačilo. Vlna přišla a jak jsem se obávala, byl to už nový dye lot (barvicí várka) a klubko mělo úplně jiný odstín hnědý. Pak na to koukám a celá ta šála je nějaká taková neforemná a zacuckaná a blah... tolik hodin práce ! No jo no, párání k pletení neodloučitelně patří a tak jsem vytáhla jehlici a vrátila přizi do původního stavu. A zbytek příběhu už znáte ...


Poslední dobou mám pocit, že všechno pletu na několikrát - ne v tom smyslu, že bych pletla ten samý projekt víckrát, ale tak že původní plán úplně zruším a upletu z tý příze něco novýho. Je vidět, že  plánovat a rovnou nerealizovat je blbost. Většinou jsou to projekty který jsem si chystala třeba tři roky zpátky a od tý doby mám už úplně jiný vlasy, tetování, piercingy, postavu, styl oblečení, ...takže od teď žádný plány dýl než rok ! Jakmile se k tomu nedostanu do roka, tak to ruším, protože jinak to pak stejně budu muset změnit. Ha ! To jsem si to na sebe vymyslela.


○ KESERAN PASARAN ○ ERI SHIMIZU ○ NÁVOD NA RAVELRY ○


Komentáře

Oblíbené příspěvky