Twists & Turns

 Rok se s rokem sešel a je tu zase moje nejoblíbenější část pletacího roku - Westknits Mystery Knit Along ! Tajemné, intenzivní pletení designu z pera mýho milovanýho pletacího návrháře - Stephena Westa ♥ 

Tenhle rok nesl šál název "Twists & Turns


Mystery KALu se Stývnem se účasním každoročně už od roku 2016 kdy se pletl šátek "Building Blocks" a i když jsem tenkrát polovinu věcí neznala, poprvé pletla brioche, absolutně nestíhala a vlastně vůbec nevěděla do čeho jdu, neskutečně mě to bavilo a tak už jsem nepřestala a ani se nechystám. Vím, že spoustu lidí děsí to, že pletou něco co neví jak bude vypadat, nebo že Stephenovi designy jsou moc šílený. Jo, oboje je pravda, ale já do toho jdu s tím, že jeho designy mám ráda. Vybírám si barvy který se mi budou hodit (nikdo neříká, že musíte plést stejně ujetý duhový kombinace jako Stephen) a věřím procesu (jak se tohle říká v Češtině ? Trust the process ...hmm no nevím). Spousta lidí pletení vzdá po prvním týdnu, protože nestíhají doplést clue na čas před vydáním druhý. To je stres, ale patří to k tomu. Pokud neradi hrotíte pletení, tak asi úplně nedoporučuju se účastnit. Já si takhle jednou za rok ráda pletařsky zastresuju. Popravdě se snažím si celý měsíc podle toho naplánovat. Neúčastním se inktoberu, nic jsem nepřečetla, po večerech jsem nudná a jenom pletu a pletu a pletu a tak se mi povedlo letos všechny clues (části návodu) dokončit včas před vydáním dalších ! (pravda je, že mám hodně volnýho času a žádný kamarády blíž než 4 hodiny cesty, takže vlastně nemám co jinýho bych dělala)

Ale teď už k samotnýmu designu letošního ročníku ! Na šál byly tenhle rok potřeba celkem tři barvy - dvě k sobě kontrastní a k tomu jedna akcentová barva. Poctivě jsem si pustila video, kde Stephen představoval všechny sety nabízený na e-shopu Stephen&Penelope a snažila se vybrat co se mi líbí nejvíc. Hrozně jsem si přála nějaký podzimní, teplý barvy, ale nějak se mi nedařilo najít podobný kombinace a když už jsem něco měla tak to zase stálo milion. A tak jsem se rozhodla to nekomplikovat. Jít na to jednoduše. Koupit Holst - dobrá kvalita za cenu která mě nezruinuje a barevně sázka na jistotu. Vzala jsem stejnou tmavě šedou a světle šedou jaký jsem použila na MKAL šál "Slipstravaganza" v roce 2020 a k tomu akcentovou, krvavě červenou ! Takže z pohodový, podzimní kombinace se stala taková gothic, upírská klasika. Bela Lugosi se raduje. Netopýři radostí lítají v kruzích kolem našeho balkónu. A já mám kousek co se mi hodí úplně ke všemu.

První část byla teda solidní nálož. Milion opakování vzoru a obří kus pleteniny. Geniální prvek proplétání dutinky, která vytvořila jakoby zvětšeniny hladkého oka ?? Šílím z toho jak je Stephen úžasnej.


V druhý části se přidala ke dvou kontrastním konečně barva akcentová a šál doslova dostal křídla. Netopýří, samozřejmě. Ačkoliv mě teda ty dlouhý červený pruhy z ničeho nic začali šíleně připomínat světelnej meč Darth Vadera a celkově takovou černo-šedou estetiku Imperiálních lodí. Nevadí, Hvězdný Války já ráda a samozřejmě temná strana síly je moje volba.

Třetí část mi zase vrátila naději, že nebudu vypadat jako Sith Lord a budu si šál moct vzít až v noci vyrazím na lov nebohých smrtelníků. Na "křídla" navázala úžasně dramatická copánková část s proplétanou dutinkou a pak super tajemný dvě dlouhý šálky s takovým plastickým esíčkem. Šílený, že jo? Ale já jsem si byla stoprocentně jistá, že to bude boží.


V poslední části se nabrali oka ze šálky a zbývající prostor se vyplnil jednoduchými, ale mými oblíbenými proužky. Uprostřed šálu se přidalo ještě několik řad, upevnila se oka po dutinkovém copku a bylo hotovo !


Mě celou dobu, už od tý první části, hrozně lákalo na ty dutinkový očka zavěsit střapce. Mám ráda střapce. A červený dramatický střapce byli něco co tenhle upíří kousek jednoduše musel mít ! Toť moje jediná kreativní úprava, jinak jsem šál dělala (až na pár chyb) podle návodu.

Z výsledku jsem totálně nadšená ! Líbí se mi všechno - tvar, vzory, techniky, nositelnost, barvy. Absolutní dokonalost ♥ 


Myslím, že tohle ani nemusím psát, ale já chci. Stephen West pro mě hrozně moc znamená. (jo, pojmenovala jsem po něm i svoje kolo, takže to je asi jasný) Jeho kreativita a pozitivní vystupování mě úplně dává takovou naději, že na světě je i nějaký dobro ! K jeho návodům se budu pořád vracet a pokaždý když je pletu, nebo nosím nabíjí mě to pozitivní energií (kterou jako skoro nemám, takže to je co říct). A jeho videa ? Nejúžasnější ! Teď jsem konečně zkoukla všechny díly "Woolly World of Westknits" a úplně mi to dalo zase chuť do života. Kdybych měla v kanclu svoje místo, tak bych si na stůl dala fotku Stephena Westa a jeho psíků, aby mi zvedali náladu ! Krom jeho srandiček, ale samozřejmě neskutečně obdivuju kvalitu jeho designů, originalitu, promyšlenost a to jak všechno tak jako úžasně chaoticky fuguje. Bohužel když jsem byla v Amsterdamu a navštívila obchod Stephen & Penelope, viděla jsem Stývna jenom ve dveřích a neměla možnost s ním mluvit. Tak snad jednou. Doufám. Setkání s mr. Westknits je rozhodně položka na listu věcí co musím nutně stihnout než bude konec světa. 




Komentáře

  1. Ze stylu, jakým jsi článek napsala, naprosto čiší to nadšení a radost, jakou zřejmě z šálu máš :o Vypadá naprosto fantasticky! A moc moc závidím. Všechny ty drobounké detaily, ahhh... Snad budu mít někdy taky odvahu se účastnit. Letos jsem nějak ani nepostřehla, že ten MKAL probíhal... nějak mi ten podzim tryskem utíká :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jee to jsem ráda ♥ Určitě to zkus, vždycky můžeš vypárat nebo plést jak dlouho chceš, uvidíš jak tě to chytne :) Většinou to začne Stephen oznamovat někdy koncem srpna, začátkem září

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky