MAKE NINE 2023

 Rok se s rokem sešel a je tu další MAKE NINE !

Devět pletacích plánů na rok 2023, který letos doufám nějak splním a nebude to taková tragédie jako loni. Pro inspiraci jsem si teď přečetla loňský článek a musím říct, že jsem z toho měla docela solidní zásek a začala přehodnocovat všechny svoje životní rozhodnutí. Z devíti plánů jsem upletla dva a to jeden bylo novoroční nahození. Nevím co jsem dělala ten zbytek roku. Takhle podobně mě zarazilo i shrnutí na Goodreads, kde jsem s hrůzou zjistila že z plánovaných 25 knih jsem přečetla míň než 10. Nějak jsem žila v iluzi, že jsem produktivní ale ve skutečnosti jsem rok 2022 kvalitně proflákala na všech frontách.


Takže do 2023 vkládám naději. Chci si víc organizovat čas a konečně se vším po těch dvou letech mlhy zase nějak pohnout. Koupila jsem si diář ! (to je něco co jsem neudělala už léta) Píšu si to-do list a zatím se mi daří odškrtávat všechno co si na sebe vymyslím. Začala jsem hrát na kytaru, víc čtu, vyrábím cosplay, kreslení jsem omezila jenom na úplný minimum toho co mě nejvíc baví (v tomhle směru jsem ještě pořád hrozně vyhořelá) no a pletení ? To chci letos pojmout velice zodpovědně ! Rozhodla jsem se tenhle rok MAKE NINE sestavit výhradně z projektů na který už mám doma materiál. Takže absolutní stop stav novým plánům a hlavně nakupování klubek do syslírny. Nevím jestli to zvládnu, ale plán tu je.

Jak jsem si takhle sepisovala seznam, zjistila jsem že devět je pro mě absolutně nedostačující číslo a vlastně jsem se nedostala dál, než ke svetrům. Nevadí ! Určitě mám v plánu si uplést nějaký šál, samozřejmě se budu účastnit KALu u Vlněných Sester a Westknits. Takže ten zákaz nakupování není až zase tak stoprocentní (a už to začíná, já jsem fakt nenapravitelnej závislák) a samozřejmě na tyhle projekty to bude chtít nějaký speciální klubíčka.

 Co jsem loni nezvládla chci letos napravit, takže v seznamu se víceméně většina projektů opakuje a k nim se přidalo pár novinek. Tak začneme !


SAMMAL od Joji Locatelli

Tenhle cardigan se od loňskýho plánování už aspoň přesunul do stádia "na jehlicích". Dostala jsem se téměř k oddělení rukávů. Pletení jsem pozastavila kvůli Westknits KALu, Vánočnímu pletení a teď zase novorčnímu nahození, takže už se vážně nemůžu dočkat až se k němu zase vrátím a dotáhnu do konce. Nakonec to s Kaltenbergem vyšlo, takže jsem i nakoupila sadu super ručně vyráběných knoflíčků z kostí (nebo parůžků, teď si nejsem jistá). Barvu jsem zvolila úplně mimo moje komfortní zóny a to je přírodní, nebarvená, světlá, ovečková Tuku Wool. Myslím, že v kombinaci s černým oblečením to bude pecka.




MARLED MAGIC SWEATER od Stephen West

Jak už jsem psala loni, na tenhle svetřík je všechno nachystaný. Dokonce už to mám naskládaný v projektový tašce. Teď jenom najít dostatek času a energie začít. Barevně jsem se rozhodla pro černý základ a k tomu tak nějak spousta zbytků z krabice, většinou barevně okolo vínový, růžový, do fialova, trochu modrý a zelený. Jsem neskutečně zvědavá jak se to bude plést a jak mi tenhle barevný "freestyle" bude vyhovovat. Ale protože je to Stephen, tak mám absolutní důvěru v to že to bude nakonec úžasnost.



LENTO od Jonna Hietala

Tenhle projekt už tady loni taky byl. Jednoduchý chlupáč na větších jehlicích. Kamarádka ho nedávno dopletla a vypadá výborně, takže jsem i po těch letech do tohodle projektu pořád dost nadšená. V plánu je liščí oranžová !



PINIA od Isabell Kraemer

Naše nečekaná výhra v giveaway a projekt který mě vážně mrzí, že jsem nestihla ani začít. Barevná kombinace se ponese v duchu něčeho co by si vybralo moje já přibližně v roce 2002 potom co jsem poprvé viděla v kině Pána Prstenů a moje vnímání kombinace zelených barev se napořád změnilo z "nějaký zelený lístečky" na "to je úplně elfí !!!" Takže zelená na zelený, bude to super.


CARGILL SWEATER od Rebecca Clow

No konečně nějaká novinka ! A to doslova - tohle je design, který vyšel teprve někdy koncem září 2022 jako úplně první návod od týhle designérky... a hned to byla hitovka ! Nebyla jsem vyjjímkou a svetr mě taky hned dostal. Mám slabost pro tenhle "dip-stitch" vzor který vytváří efekt jakoby napufnutýho, obr oka pletenýho hladce. Což ve vertikálním opakování taky trochu připomíná cop, takže kombinace toho nejlepšího. Dva roky zpátky jsem pletla svetr "Vuono" od Ronja Hakalehto a ten má tímhle vzorem pletený rukávy. Hrozně se mi to líbí. Takže když jsem viděla komplet CELOU pleteninu v tomhle stylu, tak jsem rovnou nakupovala klubíčka. Barevně je to pro mě zase divočina - rozhodla jsem se pro klasickou camel/velbloudí. Tuhle barvu jsem snad nikdy neměla na sobě, jsem zvědavost !




HARVEST od Ela Torrente

Nápad na tenhle projekt vzniknul tak trochu od konce. Koupila jsem si několik klubíček vlny a potřebovala vymyslet co s ní. Po dlouhém pátrání na Ravelry nakonec vyhrál tenhle super cardigan, který (snad už brzy) vznikne z mého impulzivního nákupu vlny SPOLU od Mokoša. Takže další rozpínací svetřík v neutrální barvě?? Co se to se mnou děje ...?





U tohodle plánu je to víceméně stejný. Poprvé v životě se mi povedlo včas zapnout stránky Rosy Green Wool při jejich každoročním výprodeji ukončených barevnic a ulovila jsem NÁDHERNOU horu fialových klubíček. Hledala jsem co z toho a narazila na tuhle úžasnou designérku. Zaujalo mě hned několik designů, ale nakonec to vyhrál tenhle propletený výplet.




PURE MESH PULLOVER od James N Watts

Mám novýho oblíbence z řad pletacích osobností a tím je James N Watts. Neskutečně svůj, originální, člověk, kterej se nebojí vypadat si jak se mu líbí, trsat na ulici, nosit šílený dědkovský brejle, koupat se nahatej v lesním jezírku, nosit barevnou rtěnku, předvádět roznožky v nejmenších plavkách na pláži plný lidí, promenádovat se ve svítivě žlutý pletený síťce, odstěhovat se z USA do Slovinska a tam si dělat co se mu líbí. Tohle jsou moje nejoblíbenější tipy lidí a chtěla bych mít aspoň malinkej kousek jejich sebevědomí. No a designy který James N Watts vydává mají stejnou vlastnost a já jich mám už hned několik v plánu. Začnu touhle parádní síťkou, kterou si samozřejmě chystám uplést v černý.





Poslední z devítky pletacích přízraků je opět plán z loňska na kterej se vážně nemůžu dočkat ! Nejenom, že celkově to vypadá jako návod u kterýho se nebudu nudit ani minutu, ale zároveň mám pro něj nachystaný ty nejúžasnější Halloweenský barvičky. Tmavě hnědá a dýňově oranžová, protože Halloween neskončil, Halloween trvá !




A teď už zbývá jen doufat, že mi to letos půjde trochu líp od ruky než loni ...



Komentáře

Oblíbené příspěvky