Batad

 Jak jsem na začátku roku (sama sobě) slíbila, chci se letos věnovat hlavně projektům z mého make-nine listu, který budu plést výhradně z přízí který už mám doma nasyslený. Taky jsem zmínila, že se nejspíš vyskytnou vyjjímky jako společné pletení s Vlněnými Sestrami, nebo tradiční mystery KAL se Stephenem Westem. A tenhle projekt je vlastně taková mixka obou ! Velký Jarní KAL s Vlněnými Sestrami ve znamení designů od Westknits ! A já si vybrala návod "Batad


Tentokrát jsem se chtěla vážně držet zpátky co se časový náročnosti projektu týká a vybrat si pokud možno jenom něco malinkýho, žádný obr šály ani svetry. Vzhledem k tomu, že jsem plánovala použít klubka co mám doma nakoupený od Vlněných Sester, tak jako tak jsem takový množství ani doma neměla. A tak jsem nakonec vytáhla tyhle dvě nádherný barvy Malabrigo Sock - Plomo a Indiecita. Obě klubka jsem původně koupila na svůj vlastní design (šál se měl jmenovat "Rusalka"), ale došla mi odvaha a z designování nějak sešlo... no nic, dám jim nový život ! Teď ale přišla ta nejtěžší část - najít návod od Stephena Westa na který jsou potřeba jenom dvě klubíčka. Musela jsem dlouho a dlouho hledat a dostala jsem se téměř až na začátek Stephenovi designérské kariéry, než jsem narazila na tuhle... věc. Je to šál? Nákrčník? Tuba? Kokon?? Vůbec nevím jak to nazvat, ale hrozně mě to zaujalo.

Pletení Batadu je totální pohodička na cesty. Návod je sám o sobě krátký, srozumitelný. Opakuje se vlastně pořád to samý, jediný co musí člověk znát jsou takový ty Stephenovi klasiky - hladce, obrace, zkrácené řady tím že se práce jenom prostě otočí na druhou stranu a "welt", což jsou ty dutinky oddělující jednotlivý části. To vypadá jako bůhvíco, ale ve skutečnosti je to jenom několik řad hladce spletených zpátky s první řadou. Nic složitýho a i když je to ze začátku trochu krkolomný, časem jsem to zvládala i v autě za jízdy.


Původně jsem měla v plánu dokončit tenhle kousek mnohem dřív, ale zasekla jsem se u předchozího rozpínacího svetříku, hraní Genshina, čtení danmei a šití cosplay (ha ha) Tak jsem nakonec Batad šmudlala od začátku února až do konce května a jen tak tak to stihla nafotit a poslat fotku před koncem KALu - což je teď v sobotu 10.06. na Mezinárodní Den Pletení na Veřejnosti ! (jo to vážně existuje, nekecám) 


Ze všeho nejvíc jsem nadšená z toho jak neskutečně verzatilní tahle VĚC je. Myslela jsem že to bude taková neforemná hmota, kterou si nějak přehodím a budu doufat, že to unosím a ono je to úplně úžasný pončo, futuristický pláštík, přehoz přes na jedno rameno, velice originální šerpa a já nevím co všechno ! Jsem z toho nadšená a myslím, že Batad bude perfektní kousek přes tílko na letní večery a v zimě dokonalá multifunkční šálka do kanclu. No prostě Stephen zase nezklamal ! ♥


Fotky jsem tentokrát vytvořila doma, protože na focení venku nebyl čas. Minulý týden jsem se vrátila z WGT (nejvíc největší gothic festival) a ještě jsem se nestihla vzpamatovat, takže černá rtěnka musela být ! Stejně jako zbytek oblečení ha ha (ale myslím, že to k tomu sedí výborně). Nicméně slibuju, že další pleteninu už zase vyfotíme někde v divočině.

Komentáře

Oblíbené příspěvky