Hide and Peak + Hat and Peak

Vánoční dárky jsou dopletený, předaný a nafocený - takže zbývá poslední, finální čast projektu a to je článek na blog ! Jak už jsem několikrát zmiňovala, letos jsem pletla dárky dva a oba pro mého muže. Nakonec se z toho vyklubal ještě jeden dáreček navíc, upletený ze zbytků.

Hlavním, největším velko-darem byl svetr "Hide and Peak" od našeho oblíbeného Maxima Cyra. Popravdě všechny tři dárky jsou od stejnýho návrháře, takže tohle jméno se tu ještě párkrát objeví.

Svetr si Honza vybral sám, stejně jako celou barevnici. Po loňském úspěchu šálu "Opus" (taky od Maxima Cyra) v  kombinaci - černá, světle šedá, tmavě šedá a žlutá, se Honza rozhodl v těhle barvách pokračovat. Bohužel vyzkoušenou a nekousavou přízi Sandnes Garn Tove se nám už nepodařilo sehnat (už se asi nevyrábí?) a tak jsem vsadila na jistotu od BC Garn a jejich Semilla Melange. Z příze už tady myslím něco mám a v syslírně čeká pár klubíček na svetr, takže si mohl Honza do sytosti vyzkoušet jestli ho nebude tahle příze kousat a hlavně jestli na ní nebude mít alergii. Semilla Melange prošla zkouškou a bylo jí uděleno povolení k upletení !



Ačkoliv se výplet zdá na první pohled jako docela složitost, vůbec to tak není. V žádný řadě se nepožívají víc než dvě barvy a rozkres se snadno čte, vlastně jde jenom o jednoduchý střídání barevných ploch a částí pletených jedno oko touhle a jedno druhou barvou. Tenhle efekt se mi hrozně líbí, protože kombinací dvou barev vlastně vznikně opticky ještě jedna namixovaná ! Jako vždycky má Max úplně úžasně vypracovaný celý design samotnýho návodu a nechybí ani recept na tématický koktejl, který si máme dát za odměnu po dokončení výpletu :)

Po vypletaným sedlu už je to pohodička, svetr je unisex takže nemá žádný tvarování těla, všechno jde pěkně od ruky a na konci rukávů je ještě malinký výplet přes pár řad v podobě dalšího trojúhelníčku. Tenhle detail se mi hrozně líbí a vypadá to TAK PĚKNĚ !


Zvolila jsem velikost 2, která je podle rozměrů tak akorát, možná i menší než jaký má Honza míry. Já vím že výplety dělám hrozně volný a když chci aby svetr seděl tak jako na tělo musím vybrat klidně i o číslo menší velikost. Jsem na sebe hrdá, protože tenhle odhad vyšel perfektně a svetr sedí tak jak si to Honza představoval ! (což byl fakt stres až do první zkoušky, protože vím že on by oversized nenosil a já bych musela začít znova)


Plánování se celkově povedlo na jedničku. Svetr byl hotový pěkně 8.12 a mě zbývalo ještě dost času na upletení šálu. Ale o tom zase v dalším postu. Teď chci ještě mluvit o ladícímu doplňku ze zbytků - kulíšku "Hat and Peak" (od stejnýho designéra).


Tohle bylo takový pohodový pletení, který jsem začala až na cestu domů po Vánocích. Přes svátky jsem si dala úplnou pletací pauzu, nějak jsem toho měla od září dost. Samozřejmě ke konci týdne už se mi po jehlicích zase začalo stýskat a nemohla jsem vyrazit na čtyřhodinovou cestu bez projektu ! To by nešlo. 

Kulíšek se plete od okraje, takže na začátek je to úplně pletení k televizi, nebo na cesty. Výplet už jsem znala pomalu nazpaměť a navíc jedna řada na kulichu je mnohem kratší než na svetru, takže to šlo krásně od ruky. Nikam jsem nespěchala, venku bylo na Silvestra stejně 15 nad nulou. Závěrečný ubírání a "koruna" čepice je záležitostí pár minut a pak už šel do koupele a na blokovací podložky. Honza si bambuli nakonec rozmyslel, takže to jsem měla bez práce. Kulíšek sedí krásně a já jenom doufám, že se teploty aspoň jednou vrátí zpátky pod nulu, aby ho ještě unosil.

Na závěr ještě musím napsat takovou veselou historku. Když jsme o Vánocích šli k večeru skrz Vinohrady, v jedný z uliček jsme minuli malinkou kancelář v přízemí s prosklenou stěnou. Uvnitř seděl pán a na něčem pracoval na počítači, já samozřejmě koukala na pejsky na ulici, ale Honza úplně jen tak mimochodem poznamenal "ten chlap měl stejnej svetr jako já heh" A já se ptám, jakože TEN svetr co jsi teď dostal k Vánocům?? Nebo nějakej co máš už doma z obchodu? "Ne, ten od Maxe Knittera" A to už jsem šla zpátky a hrozně nenápadně civím na pána v proskleným kanclu a on měl vážně na sobě Hide and Peak akorát v modrý barvě ! Ze všech návodů, zrovna tenhle ! Jak je tohle možný ?? Vánoční zázrak, jiný vysvětlení nemám.




Komentáře

Oblíbené příspěvky